Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.02.2019 20:20 - Трифон Зарезан в моето Село Леденик
Автор: vesever Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5509 Коментари: 16 Гласове:
14


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Тази вечер ще ви покажа малък клип с празненството от днес на Трифон Зарезан в моето село. Съселяните ми са големи веселяци, този път хорАта се пренесоха навън, на главната улица, в слънчевия и свеж ден...
Възрастните ми съселяни не желаят да празнуват св. Валентин, а само Трифон Зарезан, българската ни традиция.
Кой каквото празнува, пожелавам на всички ви щастливи мигове, още поводи за празници, вдъхновение, сила, обич, и всички добрини и благини.
Ще покажа най-напред 2-3 фотографии със селските орисници, които ви орисват за здраве и благополучие. Три орисници се явиха днес. Ето ги.

Орисница 1  - Леля Надка

image


Орисница 2 - Креми кръчмарката /в наше село имаме 3 кръчми, не е шега работа /

image

И Орисница 3 - ЛинаБаста!

image

А ето и клипчето ми. Наздраве на всички добри хора! Прегърнете се, потанцувайте, пожелайте си нещо добро и Бог да ви даде сбъдване на добрите желания! Амин!







Гласувай:
14



1. tikoev - Браво! :)
14.02.2019 20:32
Браво! :)
цитирай
2. missana - Толкова е хубаво да има поводи за радост, Веси!
14.02.2019 21:45
Хубаво правиш, че споделяш тези моменти. Радостта и любовта вървят винаги ръка за ръка. Честит Трифон Зарезан!
цитирай
3. lexparsy - Ето това си е предимството да си живееш на село.
15.02.2019 00:21
Близо до природата непременно има и истински орисници. А когато Трифон Зарезан ги е вдъхновил, само добри орисии сторват. Сега разбирам как и ти си се приучила на разни весели наречени и споделени фейски неща :-)))
И от мене НаЗдраве да биде :-)
цитирай
4. planinitenabulgaria - Аз не принадлежа към пиячите, но съм любител производител на вино.
15.02.2019 20:31
Имам претенции че асмалъците ми, направени от водопроводни тръби са много красиви. Те са пет и всичките са различни. А лозите имат "стрели", които са успоредни и са като декоративни. Зарязването на лозите извършвам винаги около 1. 04, като този ден съм особено развълнуван. На резитбата отделям много голямо внимание и много мисля кое да отрежа и кое да оставя. Реколтата ми през 1917 г. бе рекордна като колиичество и качество.
Поздравление за постинга!
цитирай
5. vesever - Тишо, браво, я, виж какви хора се ...
15.02.2019 20:52
Тишо, браво, я, виж какви хора се вихрят на село ))))
цитирай
6. vesever - Младене, честит празник, дай Боже ...
15.02.2019 20:53
Младене, честит празник, дай Боже повече любов и радост!
Благодаря ти!
цитирай
7. vesever - Лекси, без орисници не може, това е ...
15.02.2019 20:54
Лекси, без орисници не може, това е ясно ))
Аз от малка съм си така, орисвам хората за доброта.
Да бъде!
цитирай
8. vesever - Коста, благодаря ти! Виното ти е ...
15.02.2019 20:57
Коста, благодаря ти!
Виното ти е много добро, на мен ми хареса!
Имам 2-3 лозички в градината, първата година четох учебник по лозарство, да науча как се подрязват и мисля, че още не съм схванала как точно става, но го правя по усет....
цитирай
9. mt46 - Поздрав, Веси!
15.02.2019 20:57
Странно! Почти не се виждат мъже!... Женско ли ви е селото?...
цитирай
10. vesever - Марине, мъжете се напиха и отидоха ...
15.02.2019 20:59
Марине, мъжете се напиха и отидоха да спят )))
Шегувам се. Равни дялове сме мъже/жени, но точно на този празник мъжете бяха в ресторанта на бай Кольо, а ние в кръчмата на Вако, малко разделение се получи, понеже няма място за всички при Вако.
А инак, Трифон Зарезан бил мъжки празник, казват...
Поздрави!
цитирай
11. nedovolen - Първо да изразя огромното си впе...
15.02.2019 21:35
Първо да изразя огромното си впечатление от реколтата на бае ти Коста. Ако пази пеницилиново шишенце от нея, може да ми изпрати на адрес, лесно откриваем по айпи-то. Цената колко иска в каквато валута, само умишлено да не ме "набута" - "Реколтата ми през 1917 г. бе рекордна като колиичество и качество." Да е жив и здрав поне още толкова.
Второ, колко са три кръчмици. Преди два века в Станимъка, дн. Асеновград, при 5000 души население е имало 500 /петстотин/ кръчми. Книжката за историята е тъничка.
Трето няма, че приключих с питието и мезето, пък и съм кът с времето.
:)))
цитирай
12. vesever - Ники )) голям образ си )) Да, пр...
15.02.2019 21:42
Ники )) голям образ си ))
Да, присъединявам се, да е жив и здрав Коста, много ценен човек е, с много умения.

За кръчмите, наше село е скромно, какво да ти кажа...само към 1000 човека сме...не можем да се мерим със старите времена, но и на малкото, което имаме, се радваме....
А нашите кръчми са комбинирани, в тях се продава и храна, и лакомства, не само питиета за мъжете...
аз съм много изморена тази вечер, ха дано утре е слънчево, имам да садя ягоди!
Поздрави!
цитирай
13. barin - Честит празник, Веси. Оказва се, че ...
16.02.2019 07:15
Честит празник, Веси. Оказва се, че Трифон Зарезан е основния светец за месеца. Като правихме четиримата Сравнителния календар бяхме единодушни, че на февруари трябва да бъде иконата на Трифон.
Поздрави!
цитирай
14. vesever - Иване, със закъснение, честит п...
16.02.2019 11:20
Иване, със закъснение, честит празник.
Самата аз наскоро чух за този светец от друг приятел от блога, nedovolen.
Никога не съм знаела какво точно се влага в празника, тъй като хората наблягат на зарязването на лозите и на пийването....
Хубаво е да се съживяват спомените за произхода на всеки празник и всяка традиция и светците, свързани с тях...
Поздрави!
цитирай
15. krassko - Явно добре сте се наквасили на празника
17.02.2019 20:35
Щом са ви порасли кокичета на главите хи хи хи
цитирай
16. vesever - Краси, ми така де, горските феи като ...
17.02.2019 21:13
Краси, ми така де, горските феи като се наквасят, така става ))
Аз занесох домашно винце, бяло. Много леко, и две чаши да изпиеш, не се напиваш.
Щото знаеш, аз не пия сериозно. Но веселбата беше супер!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vesever
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4096849
Постинги: 1153
Коментари: 13404
Гласове: 16019
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол