Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.02.2019 20:20 - Когато не си знаете силата...
Автор: vesever Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4546 Коментари: 24 Гласове:
16

Последна промяна: 17.02.2019 20:40

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
...рискувате да си счупите лопатата )))
Затова, градинари и градинарки, давайте по-кротко, щадете инструментите си, а недейте като мен да ги чупите с прекомерната си сила ;)))

image

image


image       image





Гласувай:
16



1. krassko - И как счупи лопатата?
17.02.2019 20:40
Не може ли по внимателно...
И на мене ми се иска да поразкопая зад блока имаме малко дворче,
но имам само една мотика и тя не е много подходяща.
Май трябва да си купя и аз една права лопата.

И каква магия направи че клиповете ти тръгват сами. До скоро не се получаваше.

цитирай
2. vesever - Краси, ще ти кажа как я счупих. Бях ...
17.02.2019 21:10
Краси, ще ти кажа как я счупих. Бях подмолно подведена от едни драки. Тръгнах да изкоренявам драките край дувара, доста стабилни и явно с дълбоки корени. Вкопах лопатата на макс. дълбочина и ми се стори, че съм под корените, понечих да изкореня, но се оказа, че не съм достигнала края на корените и като взех да я напъвам с все сила, се чу: прас! и се счупи. Дървото на сапа е много здраво, затова се учудих, че се счупи. Е, очевидно е, че силата ми нараства неимоверно )))
Лопата си е нужна, определено, особено ако решиш да направиш градинка зад блока....супер ще стане!

По едно време бяха отрязали аутоплея, но отскоро го върнаха. Една Приятелка днес ми напомни за него и рекох, че тук е удачно да пусна аутоплей...

цитирай
3. zax - Егати комбайнерката, добре че не си ...
17.02.2019 22:58
Егати комбайнерката, добре че не си многомашинничка.
:;рр)))
цитирай
4. getmans1 - Мии, че то Вес, така и трябва е. . . за ...
17.02.2019 23:30
Мии, че то Вес, така и трябва е ... за да има отмора или когато не му е времето ... или матряла трябва да свърши, или техниката да се счупи ... хахаха.
Като идеш в Търновграда с някой строителен магазин има хубави и ЯКИ сапове ... почти без пари ... и нямаш проблеми.

НЕ СЪМ ГО ПРАВИЛ ДОСЕГА АМА ... дано ме разбереш ... Знам, че и сама можеш да си го сложиш ...сапа ... или пък някой комшия ще е така добър, че цяло село те обича ... хахахе ... дано имаш чувство за хумор ... че баба Злоба газ да пикае ... пък аз да съжалявам, че не съм комшия.
/ не показвай това на децата /
приятни сънища...
цитирай
5. missana - Счупеното носи щастие!
18.02.2019 01:22
Поздрав, Веси и честита нова седмица. Да ти носи здраве и вдъхновение!
цитирай
6. vesever - Заксън, енергията ми е в повечко, ...
18.02.2019 10:54
Заксън, енергията ми е в повечко, какво да се прави )))
цитирай
7. vesever - Радо, верно е, много се изморих в...
18.02.2019 11:02
Радо, верно е, много се изморих вчера и това си помислих, че ще ми се спести една доста тежка работа.
Е, аз след счупването на сапа си намерих друга работа, не съм стояла без работа, но беше по-лека..))
Първото, което си помислих, е сама да си ремонтирам повредата, ако успея да извадя парчето от металната част и да набия същия сап, не знам ще се получи ли. Ако не, вземам нов, няма начин. Този си беше супер як, ама,...аз по-яка )))
Виж за някой съсед идеята не е лоша.
Има един съсед, на когото бих го занесла, ама той живее чак долу при реката и би било нелогично от моя страна да търся точно него, край мен имам доста съседи, които също биха помогнали...
Но точно този съсед го харесвам, и той чуждоземец като мен, а очите му са с цвят на огряни от слънцето пролетни поля, такъв цвят на очи не бях виждала!
Мога и да го поканя вкъщи, да ми смени сапа, ала вероятно ще предложи и градинката ми да прекопае, и...ще стане една сложна... )))
Слънчево да ти е!
цитирай
8. vesever - Младене, благодаря ти! Когато ...
18.02.2019 11:03
Младене, благодаря ти!
Когато децата бяха малки, счупят ли нещо, обикновено някоя чаша или чиния, им казвах точно така, че е за късмет, за да не се притесняват ))
Поздрави!
цитирай
9. lexparsy - Хей че весело геройство си свършила Веси :-)
18.02.2019 16:17
Но прав е Младен че може и да е на късмет... а освен това може да е повод да се позабавляваш да си я поправиш сама лопатата. Нали обичаш... :-)
Сигурно имаш съселяни градинари да ти кажат как, но аз колкото да се намирам на приказка, и като градско момче ще ти споделя моя виладжийски опит.
Значи... първо, не изхвърляй лопатата, а си я поправи... защото в магазините продават едни ламаринени, които по-лесно от сапа ще покривиш или нащърбиш.
Виж сапове продават хубави букови, но вземи мярката на лопатата, че да не я носиш в магазина :-)
Избиването на остатъка си е проблем понякога, но ако много се затрудниш я хвърляш в печката и после може да изпържиш две яйца натюр на нея даже :-)))
А слагането на сапа си е вече артистично изкуство... Подкастряш го творчески с брадвичка по размера, че да влезе без да стърчи много, и му заклинваш с чукче треските от обратната страна. Може и да му заклиниш някой пирон, но не между метала и дървото... И после отрязваш с трионче стърчушката...
Уффф вживях се... може и с чука да и поизправиш ръбовете на лопатата, но за малкото флексче с което да ги отщърбиш ме е страх да те съветвам :-)))
Ей, че ме развесели и ти завиждам даже за кефа да си я оправиш сама... И Блеки може да помогне :-)))
цитирай
10. lexparsy - Уффф, забравих да кажа. . . после ...
18.02.2019 16:27
Уффф, забравих да кажа... после накисваш „сглобката“ поне една нощ в кофа с вода...
Поздрави на Блеки и на котаците :-)))
цитирай
11. vesever - Лекси, нали, човек като има вдъх...
18.02.2019 19:03
Лекси, нали, човек като има вдъхновение, го намира във всичко, което се случва, и аз обичам да гледам приключенски на всичко, пък и обичам предизвикателствата. Така човек се научава на много полезни неща.
Някога оит един мой съсед се научих да си клепам косата, а комшийката ме гледа и ми вика: Ама, Веси, това е мъжка работа.
Да бе, мъжка - на мен косенето с мъжката коса ми беше от най-любимите занимания.
Е, сега вече имам електрическа косачка, но няма да забравя удовлетворението от косенето с мъжката коса )))

Ще опитам да поправя лопатата, надявам се да успея. Ако не, ще викам Блеки на помощ. Той вчера доста настървено я захапа, след като я счупих, явно искаше да изрази протеста си симпатягата ))
Поздрави и от нас!
цитирай
12. troia - Веси,
18.02.2019 19:34
тази лопата е счупена от много работа т.е. от голям тормоз.:)))
Надявам се да успееш да я оправиш. Не мога да ти дам съвет, защото не съм земеделец, но ти стискам палци.:)
Поздрави!
цитирай
13. vesever - Кати, така си е, много я напъвам, ...
18.02.2019 20:19
Кати, така си е, много я напъвам, колко зор е видяла...
Благодаря ти, изпращам ти прегръдка!
цитирай
14. krassko - Грешката ти е че си сбъркала инструмента.
18.02.2019 20:54
Когато искаш да вадиш корени, вземи от съседа търнокоп.

И по добре си купи нова лопата с дръжка, тук в магазина на Иван Асен са по 7 лв.
цитирай
15. vesever - Краси, подведох се, защото някои от ...
18.02.2019 20:58
Краси, подведох се, защото някои от дракикте са тънки и ги вадя с лопатата.
Става дума конкретно за тези, които наричат конски кестен. Но дебелите екземпляри от тях се оказаха проблемът...
Търнокоп не ми се е налагало да ползвам, но ще намеря от някой съсед, трябва да се справя с изкореняването....къде ще ида )))
Един приятел ми прати линк с метални лопати, каза, че ползва такава и няма начин да я счупя ))
Ето за какво иде реч
https://lodka.bg/fiskars-zaostrena-lopata-solid-model-131413?fbclid=IwAR0W6UN3wf7Fd3HU3xsHDbPe0zj-W5W---qxUIZ2NYPN4kEJ4M-FDGMfK80
цитирай
16. nedovolen - Два дни из градината, какъв сеир съм ...
19.02.2019 09:02
Два дни из градината, какъв сеир съм изпущил :)
Но пък не случайно, забравен сап съм открил, само че за брадва...
А твоя ми се вижда нещо изгнил, дървоядчетата си нямат друга работа.
Мой съвет - нов, а счупения за друга работа е готов.
Може да си направиш дупки за сеене на чесън, цели глави. Не се изважда лятото, а чак следващото. Ще имаш неколкократно повече добив от квадрат.Ако искаш, ще дам подробности.
Хайде, плуването свърши, потапям се в градинката.
:)))
По край смяната на сапа се сетих за виц от Коми. Рускиня - давай, давай, Петя.
Но аз съм Стойчо. Ничего, давай!
Опять :)))
цитирай
17. krassko - Конския кестен е дърво
19.02.2019 10:02
а ДРАКАТА е силно бодлив храст до 3 м.

Снимай ги да видим с какво се бориш.
цитирай
18. vesever - Ники, аз ще си взема метална лопата, ...
19.02.2019 10:09
Ники, аз ще си взема метална лопата, най-сигурно е.
Няма следи от дървояди по този сап, нито от гниене, досега си го ползвах със здраве, но след като го напънах с цялото си тегло върху него, което е 58 кг..стана белята ))))
Метал не мога да счупя, вярвам...ама знае ли човек)))
Дупки за глави на чесън, не бях чувала, мога да си представя как става, но ако има нещо специфично, напиши ми )))
цитирай
19. vesever - Краси, преди да стане дърво, е ма...
19.02.2019 10:11
Краси, преди да стане дърво, е малко, тънко, изпусна ли го....надебелява и после няма вадене. Ще снимам до довечера, още не съм излязла, ще пия кафе и после отивам в градината.
Напънаха ме и с преводи за уикенда )))
Хубаво е, че е слънчево вече!
цитирай
20. vesever - П. П. Опс, сега се усетих какво на...
19.02.2019 10:13
П. П. Опс, сега се усетих какво написах, преводи за уикенда. Не знам защо съм с усещането, че днес е петък, но съм в грешка, не било петък ))))
цитирай
21. nedovolen - https://www.youtube.com/watch?v=hx1tllSkMw8
19.02.2019 12:45
МАЛКО СЪМ ЛЕНИВ В ПИСАНЕТО, ето ти линк към клип за лениво засаждане на чесън на глави. кАТО ПОГЛЕДАШ НЯКОЛКО, ЩЕ СТИГНЕШ И ДО ДУПКИ СЪС САПА. С интересното и специфичното. нА РАЗВАРЕН БЪЛГАРСКИ СА, РУСКИ.
Няма да си оправям буквите, извините!
:)))
цитирай
22. vesever - Видях клипа, Ники, но как слага цели ...
19.02.2019 16:39
Видях клипа, Ники, но как слага цели глави, аз разделям на скилидки и ги садя поотделно...никога не съм садила така.
цитирай
23. nedovolen - Еее, ако не го направиш първи път, ...
19.02.2019 18:19
Еее, ако не го направиш първи път, никога няма да има втори. Класифицирай го като с научна цел и действай. Оставяш го това лято и зима в почвата и 2020 лятото
ще видиш резултата от експеримента. Само че зимния чесън, саден на пролет, не прави скилидки, а топчета. С летния да.
:)))
цитирай
24. vesever - Ами, може да пробвам, малко ми е с...
19.02.2019 18:23
Ами, може да пробвам, малко ми е странно с цели глави, но ок )))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vesever
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4047420
Постинги: 1153
Коментари: 13404
Гласове: 16015
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол