Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.11.2016 20:20 - Хищници ли?!
Автор: vesever Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4234 Коментари: 16 Гласове:
11


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

От малка мечтая за свят, в който всички да живеят в разбирателство и мир, свят, в който да няма хищничество. И под "хищничество" нямам предвид само буквално - изяждането на "по-слабите" от по-силните, както е в дивата природа. Имам предвид всичко зло, цялата жестокост, омраза, разрушение, което хората "посяват" на Земята.
Много хора казват, че светът е устроен така, че "законът на джунглата" властва и че трябва да се адаптираме към това "устройство" на света. По този начин с лека ръка се оправдават всички злини, които хората причиняват  - на себе си, на околните, на природата, на целия си свят.
Никога не съм могла да приема подобни оправдания. За дивата природа, за хищниците, които се водят по инстинктите си и които нямат "разум", нито разпознават добро и зло, склонна съм да приема, че това е положението и че нямат друг избор. За хората, обаче, за които се предполага, че са на по-високо ниво и все пак отдавна са излезли от "дивата природа", и са се "цивилизовали", не мога да го приема. А когато животните дават пример на хората, показвайки, че е възможно да се излезе от "рамката" на "закона на джунглата", то тогава е време хората да се замислят къде са, по какво се водят, накъде са тръгнали.
Когато животните засрамват човеците, вече положението е сериозно.
Предлагам ви моите "хищници". Тук, на село, сме отгледали десетки животни през годините. Някои взети от улицата, някои подарени...
Бих се радвала, ако всеки се замисли за света, в който живее, за своя принос в този свят, сред ближните си, на тази Земя...

image

image

image

image




Гласувай:
11



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Философска тема повдигаш, Веси. ...
16.11.2016 20:29
Философска тема повдигаш,Веси.:)
Хищничеството е в природата на хората,но има степени на градация.Като се замисли човек има полза от хищниците.Такива като твоите е опитомил,за да го пазят от други хищници.:))))))
цитирай
2. rosiela - Толкова, Веси,
16.11.2016 20:33
за хора - преобладаваща Трета по ниво раса, космическо. Тези, дето идват от Четвърта и Пета раса и са още деца, ще изпълнят твоите надежди.
Животните са прекрасни, които си снимала.
цитирай
3. vesever - Scarletletter, права си, светът е ...
16.11.2016 21:03
Scarletletter, права си, светът е пълен с хищници.
Но все си мисля, че единствено хората можем да променим това, при достатъчно добро осъзнаване и желание...
Вижлала съм хищници, които се държат по съвсем необичаен за тях начин, примерно, една пантера основи маймунче, което изгубило майка си, вместо да го изяде, имаше и много други интересни моменти с хищници, които спасяват други животни, които би трябвало да изядат, ако следват инстинктите си...
щом при животните има такива проблясъци, защо и хората да не се променят, все пак, човешката раса е разумната на земята...
цитирай
4. vesever - Росица, дано да е така :) А, сла...
16.11.2016 21:07
Росица, дано да е така :)
А, сладукновците ми са неотразими, такива душички са ...
Благодаря ти :)
цитирай
5. krassko - Забавни са твоите хищници.
16.11.2016 21:29
Аз съм срещал други. Но дори и те рядко нападат безпричинно. Лисиците са невероятно интелигентни. Особено когато имат малки. Нощем ги извеждат и ги учат да ловуват. А малките мечета живеят три години с майка си.
А някога хората са се прехранвали с лов и риболов. И ще се изненадаш, но рибата са я ловяли жените с децата с мрежи. Гъски и патици с примки. Но това е на север от Полярния кръг - Русия, Канада, Аляска. А мъжете ловуват с капани. 150 - 250 капана обикновено по брега на някой поток.
Радвам се, че намери време да покажеш "хищниците"...
И моето коте израстна доста и като ме чуе че го викам нямаш представа как тича...
Трябва да го снимам пак да го покажа. Много е красиво.
цитирай
6. vesever - Краси, има още по-прекрасни гле...
16.11.2016 21:45
Краси, има още по-прекрасни гледки, как се мият, Тони/котката/ мие Блеки, а Лъки, брат му, мие Каспар /другата котка/ но не успях да ги документирам, в момента в който изляза и ме видят, скачат веднага и търсят храна )).
Единствено докато са сънени, реагират по-бавно и имам време да документирам ))
Да, нека видим твоето приятелче, радвам се, че се е привързало, :)

За ловуването, лично аз мога да го приема единствено ако няма никаква друга храна по Земята...
цитирай
7. paciencia - Веси,
17.11.2016 01:44
Страхотни са твоите „хищници“! Мир и любов цари при теб също като в Рая, всички си живеят задружно и се обичат. Май си магосница:) Хубаво послание, дано някой ден и ние да заживеем като твоите хищници! Прегръдки и пожелание за лека нощ!
цитирай
8. hel - Големи сладури са! А за хищичест...
17.11.2016 01:53
Големи сладури са! А за хищичеството и аз си мисля често. Защо ли е устроен така светът? Има някакъв смисъл, разбира се. Вярвам, че човечеството ще премине това еволюционно стъпало. Стъпалата са за това - да се преминават и да се върви напред! :)
цитирай
9. vesever - Вася, обичам такива "маги...
17.11.2016 10:20
Вася, обичам такива "магии", и мен много ме радват!
Сигурна съм, че е възможно да съществува Раят и на Земята, стига всички да го искат...
Прегръдки и от мен :)
цитирай
10. vesever - Hel, не знам каква е целта, според ...
17.11.2016 10:22
Hel, не знам каква е целта, според моите разбирания, може би е "изпитание", дали човечеството ще се поддаде на разрушителнте сили или ще ги отхвърли и ще избере съзидателните сили и милостта и любовта...
Поздрави!
цитирай
11. troia - Веси,
17.11.2016 13:22
лошото е, че тези хора, които трябва да се замислят не го правят. Те дори не осъзнават, че са ударили дъното, а продължават да живеят по този начин. Нали за това има Ад? Кой ще го напълни?:)
Много сладки "хищници" имаш с тези чисти и искрени очички.
цитирай
12. vesever - Кате, нали надеждата последна у...
17.11.2016 14:20
Кате, нали надеждата последна умира...

Любимият ми казва, че животните ми са взели от характера на стопанката си ;)
цитирай
13. anin - Весинка,
17.11.2016 15:42
По-големи хищници от нас хората няма! :)
Дивите животни убиват, за да ядат, а не за кеф,
и развлечение...
А твоите малки сладури са като теб, мирни и живеят дружно,
не си пречат...понякога сигурно проявяват ревност, ако обръщаш
на някого повече внимание...;))
цитирай
14. vesever - Ани, понякога сме много весела к...
17.11.2016 17:10
Ани, понякога сме много весела картинка. Когато седна да превеждам в градината, всички се накачулват по мен и докато не им обърна внимание чрез погалване, на всеки, не ме оставят да работя. И по компа ми се разхождат, и ръката ми бутат, за да ми напомнят, че няма начин да не им обърна внимание :))
Когато тръгна за града, ме изпращат цяла върволица, чак до площада, а веднъж Блеки щеше и в автобуса да се качи с мен. Наложи се да наредя камъни до портата, за да не могат да се мушват под нея.
Въпреки, че ми е много мило усещането, когато ме изпращат, не ми се иска да ходят по пътя сами, не е съвсем безопасно.
цитирай
15. flymore - Философският ти поглед, Веси,
18.11.2016 10:37
предполага задълбочени размисли. "Хищниците" ще ги има още дълго време. Човечеството им предоставя това време. Спре ли кранчето-раят има своите шансове.
Много може да се пише по темата. Ти си щриховала основите. Те са от значение.
Поздрав и пожелание за сбъдване на мечтата!
Усмихнат ден, Веси!:)<3
цитирай
16. vesever - За мен неразбираемото е защо след ...
18.11.2016 11:53
За мен неразбираемото е защо след като човечеството е наясно, че руши и съсипва, продължава да го прави - все едно да си режеш клона, на който седиш. Няма логика в това и винаги съм се чудила кому е нужно да се поддържа това "устройство" на живота на земята.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vesever
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4094117
Постинги: 1153
Коментари: 13404
Гласове: 16019
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол