Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.01.2019 20:20 - Топлият Уют на малките Градчета на Родината ни
Автор: vesever Категория: Лични дневници   
Прочетен: 11648 Коментари: 25 Гласове:
16


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Павликени. Малко градче, близо до мен. За пръв път бях там.
Винаги съм мислила, че е сиво и промишлено градче. Имах възможност да го разгледам наскоро. Намерих приятни и уютни местенца в Павликени, които ще ви покажа тук и сега.

image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image

Една любима българска песен за поздрав!





Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. krassko - Много е красиво и добре поддържано...
26.01.2019 20:54
И явно е по топло, теменужките им са цъфнали, а тук съвсем увяхнаха,
а моите направо изсъхнаха.
Поздрави!
цитирай
2. planinitenabulgaria - Този тип постинги са едни от любимите ми, защото се определям като
26.01.2019 21:14
любител краевед. Има тенденция за спасяване на малките населени места от интелигентни местни млади хора, които се включват в управлението на населеното място по линията на местната власт. Връщането на хората с образование и поглед към промените по света в родните им места е много важно. Благодарение на тези инициативи има създадени нови работни места, налице е опит за промяна на бита в зависимост от условията в населеното място. Този процес го забелязвам най-често в регионите с помаци - българи с мохамеднаска вяра, която учи мохамедините, че трябва да останат по родните си места, колкото и трудни да са условият за живот и каквото могат да напавят за населеното си място, а ако спечелят пари от гурбет да ги вложат в населеното си място. Има помакини кметици - изключително интелитентни създания - с визия за насеноото си място, с инициативи за включване в програми по линията на ЕФРР и отпускане на пари по тези програми. Други строят къщи за гости или хотелчета. Успешно тазии линия върви по Кирковско, Гоцеделчевско, Смолянско. Гози процес "пробива" и в турските региони на Родопите, Източната Родопа.
За Северна България обаче съм скептично настроен. Пречките са две, всяка от тях е достатъчно сама да не позволи да се случи това, което вече се случва в регионите, които описах.
цитирай
3. missana - От твоите снимки, Веси,
26.01.2019 21:21
Павликени ми изглежда привлекателно и симпатично място. Никога не съм го посещавал и сега, благодарение на твоята фотосесия, успях да сторя това. Благодаря ти от сърце!
цитирай
4. hloris - Благодаря ти за виртуалната разходка,Веси! :)
26.01.2019 22:09
Тихо и спокойно местенце изглежда че е.
Аз там съм ходила преди много,много години по работа,
в командировка.Пристигнахме късно вечерта с един колега,
хотел,ресторант,преспиване,после сутринта среща с директора на едно
от тогавашните предприятия...помня,че ни черпиха някаква си мента...и
обратно на влака....и нищо не можах да разгледам от града...а и имаше такъв голям сняг...февруарски...та благодаря ти още веднъж за разходката....пробуди такива мили спомени у мен...благодаря ти! :)
цитирай
5. mt46 - Поздрави, Веси!
26.01.2019 23:04
Красиво е при теб...
цитирай
6. vesever - Краси, много интересен град е. К...
26.01.2019 23:16
Краси, много интересен град е. Както има промишлени зони и квартали с панелени блокове, има и такива оазиси, било цветни градинки, било старинни сгради, и църквата много ми хареса...
А за теменужките, и на мен ми стана драго да видя разцъфтели теменужки. Те не би трябвало да мръзнат, и в търновските паркове съм виждала в студено време...
Мисля в Леденик на центъра да засадя някоя теменужка рано напролет, една малка лехичка в градинката пред кметството :))
А идната седмица възнамерявам да сея в градинката си цветя от семенца, да видим какво ще излезе.
Успех с твоите цветя, ти се справяш перфектно!
Благодаря ти, лека вечер!
цитирай
7. vesever - Коста, благодаря ти за всичко това, ...
26.01.2019 23:24
Коста, благодаря ти за всичко това, което описваш!
Аз имам оскъдни наблюдения, но според това, което съм видяла в регионите около мен, наистина повечето хора бягат по големите градове, където има работа.
В такива малки градчета в действителност има фирми и предприятия, които осигуряват работни места, ала сякаш са единици. Ако има начин повече хора да с с мислене на предприемачи и да развиват бизнеси и в малките градчета, много биха се оживили и много би се променило както в облика им, така и в икономическото и финансово положение на хората..
За съжаление голяма част от интелигентните българи бягат на запад, може би тук разработването на печеливш бизнес изглежда безнадеждно...
Дай Боже тази тенденция да се промени!
Поздрави, лека вечер!
цитирай
8. vesever - Младене, много се радвам! Знаеш ...
26.01.2019 23:26
Младене, много се радвам!
Знаеш ли, аз поначало съм човек, който навсякъде търси красивото и ценното, и вярвам, че навсякъде може да се намери. Още повече се радвам, когато мога да го споделя и да зарадвам приятели.
Само съжалявам, че снимките не са с достатъчно добро качество, бях си забравила апарата )
цитирай
9. vesever - Тони, и аз ти благодаря, че сподели, ...
26.01.2019 23:28
Тони, и аз ти благодаря, че сподели, и се радвам, че съм събудила мили спомени в теб.
Ами, аз нямах кой знае колко време да го разгледам по-подробно, ала с набитото си око набелязах веднага хубавите места...и на мен ми хареса, спокойно и уютно изглежда градчето. И хората са учтиви...
Поздрави и лека вечер!
цитирай
10. zax - Още малко ще живеем с миналото.
26.01.2019 23:29
Още малко ще живеем с миналото.
цитирай
11. vesever - Марине, благодаря ти. Тя красотата ...
26.01.2019 23:30
Марине, благодаря ти. Тя красотата дебне зад всеки ъгъл, както обичам да се изразявам...и който е ненаситен за красота, като мен,...само това чака, да попада на такива местенца и да се наслаждава...
Поздрави и лека вечер!
цитирай
12. vesever - Заксън, аз много искам да запазим ...
26.01.2019 23:32
Заксън, аз много искам да запазим стария български бит... и не съм само аз! Ала дали ще успеем, не знам...
цитирай
13. barin - Малките градчета са хубави, Веси. ...
27.01.2019 05:55
Малките градчета са хубави, Веси. Особено ми харесват възрожденските.
Поздрави!
цитирай
14. getmans1 - О-о, Павликени, че това си е. . . г...
27.01.2019 10:16
О-о, Павликени, че това си е ... голям град, от тези дето имат история и от преди 44-та.
На мен ми е подръка и се ползвам от още по -малко градче ... от тези с 50-сет годишна история ... градчета от селски тип, така се майтапехме с тях.
Значи аз съм от Североизточна България, където българското население е предимно от преселници от Балкана, Македония, от Северна Добруджа и Ссеверозапада.

Тук в блога, някои „приятели„ се надпреварват да ме обиждат на тема родният ми Делиорман ама ще им кажа дори и в най-разрушителните години на прехода в този край не се е говорело за запустели земи. Разликата в картинките от този край сравнена със тази от населения с потомци на „революционери„ и потомци на „Активни борци„ Северозапад е направо убийствена и в полза на задръстетият Делиорман.
Ти сама виждаш къде нещата са истински Бабиндена в Леденик или на площада в София, Богоявление в Леденик или Бургас.
Понеже трябва да излизам, ще перефразирам една реклама на пудинг „ У дома е там, където няма мрънкане и жалване а всеки ден е живот.„
цитирай
15. troia - Здравей, Веси!
27.01.2019 10:53
Наистина Павликени изглежда приятно, тихо и спокойно градче. Много обичам да се разхождам при такова гадно време чрез снимките на някой друг пътешественик, а в случая си ти.
Благодаря ти за разходката.:)
Поздрави!
цитирай
16. barin - Ще подкрепя казаното от getmans1, ...
27.01.2019 15:00
Ще подкрепя казаното от getmans1, че Делиормана никога не е бил запустял или с намаляващо начение. В демографски аспект преди Странджа- Сакар се нуждаеше от развитие и заселване, а сега - Северозападна България.

цитирай
17. vesever - Иване, и аз много харесвам възро...
27.01.2019 15:28
Иване, и аз много харесвам възрожденските градчета, а къщата си също я правя в такъв стил, да изглежда като възрожденска къща...
Поздрави!
цитирай
18. vesever - Радо, благодаря ти! Ами, то на ...
27.01.2019 15:32
Радо, благодаря ти!
Ами, то на опаки хора сгода няма, че някой се бил подигравал, си е за негова сметка и излагация, смятам аз.
Щастлив е всеки, който се е докоснал до естествения бит по българските села или градчета от селски тип....а големите градове носят много повече вреда, отколкото полза....
Така мисля аз.
Хареса ми интерпретацията на рекламата за пудинг ))
Така си е, животът тече и не трябва да губим време за излишни неща, но да градим живота си с устрем и вдъхновение и сила!
Успехи да имаш в начинанията си!
Поздрави!
цитирай
19. vesever - Кати, благодаря ти! Много се р...
27.01.2019 15:35
Кати, благодаря ти!
Много се радвам, че съм ти доставила приятни емоции чрез моята малка разходка...
Надявам се да имам достъп до повече хубави места...
Прегръдка от мен!
цитирай
20. stela50 - Поздрави, Веси...
27.01.2019 19:32
Всяко градче има собствена атмосфера и специални кътчета -
красиви, уютни, стоплящи... Снимките са чудесни, а Павликени,
сякаш разказва история и изпраща покани за гостуване...
Аз също обичам такива постинги, които сякаш те отвеждат,
макар и виртуално до интересни места, срещат те с историята,
обогатяват... Благодаря ти за това приятно пътуване... :)
Хубава вечер !
цитирай
21. katan - Здравей, Басти!
27.01.2019 20:50
Вчера бях първата, която прочете и гласува за постинга ти:).
Все нещо ме "спъва":) и не можах да ти напиша впечатленията си от това малко, но добре поддържано градче Павликени.
Има истински уют в тези градчета - миналото е там, но и бъдещето напира. Дай, Боже!
Преди 6 години пътувах с влак до Варна и бях потресена от разрухата, която видях!
Червен бряг нямаше да го позная, ако не прочетох табелата:(.
Лятото отскочихме до Берковица с една приятелка и там надеждата и вярата ми за тези градчета се върна. Сега и Павликени влиза в графата на уютните градчета. Има живот и това ме кара да вярвам в бъдещето на България!
цитирай
22. vesever - Таня, и аз ти благодаря и много се ...
27.01.2019 21:33
Таня, и аз ти благодаря и много се радвам, че са ти харесали снимките ми!
Наистина е вълнуващо човек да посещава нови места, макар и виртуално понякога, пак е интересно...
Поздрави и от мен и хубава вечер!
цитирай
23. vesever - Кате, привет! Така е, разруха има ...
27.01.2019 21:37
Кате, привет!
Така е, разруха има на много места и аз понякога се отчайвам, виждайки такива гледки...тук край нас има някои селца, които са почти изцяло обезлюдени и от къщите е останал само блед спомен...
Надявам се да има повече хора, които да се интересуват от запазването на историята и културата ни и също хора с ресурси, които да могат да осъществяват мерки в тази посока...
Толкова векове сме се съхранили, а сега модерното време е предизвикателство. Дай Боже да устоим!
Поздрави, Кате и лека вечер!
цитирай
24. krumbelosvet - Поздрав и благодарност!
28.01.2019 18:18
Това лято продадох земя на една втора братовчедка от Павликени. (Аз имам много наследници, та да не ги товаря с грижи.) Да, градче от селски тип, но това лошо ли е?
Стопли ми душата градчето, то не е в упадък, щото е поело българи от съседните села, които са станали "мерзост на запустение", ако помните Библията.
цитирай
25. vesever - Привет, Краси! И аз не мисля, че е ...
28.01.2019 23:30
Привет, Краси!
И аз не мисля, че е лошо. Лично аз обичам бита на старите българи и живота в природата, а това може да се запази само в селата или малките градчета...
Поздрави и благодаря!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vesever
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4061087
Постинги: 1153
Коментари: 13404
Гласове: 16017
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол