Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.12.2015 20:00 - Същността на моето сърце
Автор: vesever Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3386 Коментари: 37 Гласове:
11


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg






Гласувай:
11



Следващ постинг
Предишен постинг

1. radosslav - Хубава песен, нежна. Не е ли формата ...
07.12.2015 20:09
Хубава песен, нежна. Не е ли формата на сърцето ми?
цитирай
2. vesever - Радо, пак ме излови с превода )))...
07.12.2015 20:12
Радо, пак ме излови с превода )))
Някак не ми звучи добре "форма" и се спрях на "същност".
Ако имаш оплаквания и идеи, казвай си :)
цитирай
3. radosslav - Просто завързвам разговор. Сега да ...
07.12.2015 20:26
Просто завързвам разговор. Сега да не вземеш да го промениш? Добре си е :))))
цитирай
4. vesever - А, няма, няма да го променя. :) Ами ...
07.12.2015 20:33
А, няма, няма да го променя. :)
Ами добре, мен ме кефят разговори с музика, скоро ще пусна една любима немска песен. На Ледоразбивача, много силна ми е :)
цитирай
5. radosslav - Тъкмо щях това да питам
07.12.2015 20:48
Аз си мислех много дълго време, че хубави песни на немски са рядко срещано явление. Сега отделих 200 броя и си правя тетрадка с нотите, акордите и текстовете. Намират се тук таме. Ще ми е интересно какво си намерила :)))) И аз ще пускам по някой превод - постинг. Виж предпоследния ми, май го пропусна :))))
цитирай
6. vesever - О, песента, която съм избрала, е ...
07.12.2015 20:53
О, песента, която съм избрала, е разкошна, преди време я открихме случайно с дъщеря ми, и сега заедно я пеем като сме в настроение. Утре вечер точно в 20.00 я очаквай, поздрав да ти е.
Бях я превела в стария си блог преди време, но стана някаква грешка в системата и всичките ми стари постинги се изтриха, инак щях да ти пусна превода, да го оцениш по достойнство.
А дъщеря ми ме зариби за Рамщайн, звученето е много силно, но клиповете са доста тежки и не мога да ги гледам, само ги слушам...
Превода за футболния фен ли - видях го :))
цитирай
7. hloris - Веси,Веси....
07.12.2015 21:42
разплака ме,не зная защо винаги на тази песен плача.
Не мога повече да коментирам.

цитирай
8. hloris - Ще те помоля нещо...
07.12.2015 21:44
може ли да пускаш вече наред с песните и техния превод...
тази песен ми е много скъпа,защото...защото ми е свързана със спомени.
цитирай
9. vesever - Разбира се, Тони, ще я преведа. Р...
07.12.2015 21:48
Разбира се, Тони, ще я преведа. Работата е там, че са ми нужни няколко часа за един такъв превод, буквален превод може да стане за 10 мин, но аз обичам да ги изпипвам в рими и отнема повече време.
Точно тази ще я преведа за теб, ако не успея тази вечер, утре рано сутринта ще кача превода под формата на коментар тук. Сега имам само 3 стр. един документ да довърша, затова малко по-бавно ще реагирам с песента...
цитирай
10. vesever - Същността на моето сърце
08.12.2015 11:32
Раздава картите, потънал в мисли
А играчите на масата не подозират
Че не пари и не печалба иска
Дори и уважение не дири

Раздава картите и сам желае да да открие
Геометрия свещена на късмета
Щом танцът на числата се извие -
Закона скрит на вероятнен изход да съзре

Аз знам, че пиките са мечовете на войника
И че спатиите оръжия са, чакащи война
Карото за това изкуство се равнява на парите
Ала същността на моето сърце не е това

Вале каро той може да играе
Или да постави дама пика
Да крие поп в ръката си, защото знае
Че никой няма да го помни в даден миг

Аз знам, че пиките са мечовете на войника
И че спатиите оръжия са, чакащи война
Карото за това изкуство се равнява на парите
Ала същността на моето сърце не е това

Ако ти споделя, че те обичам
Ще решиш, че има в мен проблем
Аз съм човек с лица различни
И нося маска ден след ден

Говорят хората, но без да знаят нищо за света
И трудно е до истината да се доберат
Както онези, които все проклинат своята съдба
И в страх от загуба живеят в този свят

Аз знам, че пиките са мечовете на войника
И че спатиите оръжия са, чакащи война
Карото за това изкуство се равнява на парите
Ала същността на моето сърце не е това
Същността на моето сърце не е това...
цитирай
11. hloris - Страхотен превод си направила...не те лаская:)
08.12.2015 14:55
vesever написа:
Раздава картите, потънал в мисли
А играчите на масата не подозират
Че не пари и не печалба иска
Дори и уважение не дири

Раздава картите и сам желае да да открие
Геометрия свещена на късмета
Щом танцът на числата се извие -
Закона скрит на вероятнен изход да съзре

Аз знам, че пиките са мечовете на войника
И че спатиите оръжия са, чакащи война
Карото за това изкуство се равнява на парите
Ала същността на моето сърце не е това

Вале каро той може да играе
Или да постави дама пика
Да крие поп в ръката си, защото знае
Че никой няма да го помни в даден миг

Аз знам, че пиките са мечовете на войника
И че спатиите оръжия са, чакащи война
Карото за това изкуство се равнява на парите
Ала същността на моето сърце не е това

Ако ти споделя, че те обичам
Ще решиш, че има в мен проблем
Аз съм човек с лица различни
И нося маска ден след ден

Говорят хората, но без да знаят нищо за света
И трудно е до истината да се доберат
Както онези, които все проклинат своята съдба
И в страх от загуба живеят в този свят

Аз знам, че пиките са мечовете на войника
И че спатиите оръжия са, чакащи война
Карото за това изкуство се равнява на парите
Ала същността на моето сърце не е това
Същността на моето сърце не е това...


Може би е толкова как да се изразя точно...направен с чувство и усещането на песента със същността на твоето сърце!
Много ми хареса,Веси!
Изключително много!
Благодаря ти,миличка!

пп.Вес,защо вече не правиш превод на всички песни,които качваш тук,пречупени през виждането,същността на твоето сърце?!
Ще бъде интересно за всички твои читатели.
Помниш ли,още преди три години ми подари един превод на моя любима песен...
още тогава останах впечатлена с какво чувство ,и с какъв заряд я направи...
просто все едно песента оживява,вдъхваш и част от себе си.
Ще чакам още нови песни,особено на Яни с твой превод,с голям интерес!
цитирай
12. vesever - Това е много добра идея, Тони, само ...
08.12.2015 15:21
Това е много добра идея, Тони, само дано имам време....
Да, обожавам поезия и ако можех това да работя, вместо технически текстове, щеше да е върховно ))).
За довечера съм подготвила немска песен, ще опитам да направя и превод.
Забравила съм за песента, която някога съм ти превела, помня, че за Ваня преведох Dust in the Wind...за Краси July Morning...
Ами да, можем да си заформим поетичен клуб в блога, защо не!

цитирай
13. empedokl - Според мен трактовката е директна.
08.12.2015 17:38
Някога са му разбили сърцето, вероятно когато е бил много млад. Сега е като покер ирач, не изпитва чувства(любов), не е лесно да се оправиш с него защото никога не можеш да бъдеш сигурна... shape си е точно форма вероятно, демек неговото сърце няма формата на картинката на купата, защото е разбито...
Често срещан шаблон сред мъжкото съсловие, генерик.

Поздрави,
цитирай
14. vesever - Интересно, да, не се замислих за ...
08.12.2015 17:50
Интересно, да, не се замислих за формата на купата, явно точно това ще да е.
Да, много добра интерпретация, и точна, благодаря :)
цитирай
15. empedokl - Ам, то, точно какво е искал да каже, само Стинг знае.
08.12.2015 18:08
Аз чисто като мъж, за мъжко мислене мога да си представя.
Иначе, като цяло текста е върха, много интересен, многопластов, допуска различни трактовки.
Британските музиканти ги умеят тея работи, Много хора не правят разлика например с американската музика, но класата си личи.
цитирай
16. vesever - Аз мъжкото мислене не го схващам ...
08.12.2015 18:16
Аз мъжкото мислене не го схващам особено, но да, такива текстове са много дълбоки и предразполагат към размисъл. Американските са ми някак по-повърхностни в повечето случаи...
цитирай
17. empedokl - Ами,
08.12.2015 18:31
ако не говорим за някакви хептен психопати или глупаци, мъжкото мислене е лесно обяснимо в повечето такива случаи, като в тази песен. Проблемът си е чисто биологичен на хормонална основа. Поради това, че мъжете обикновено правят първата крачка, сиреч са активната страна, а жените си "избират", нашите душички се амортизират много по-лесно, когато получават да речем отказ:)
Е, тази ситуация се увеличава няколко пъти, ако момчетата (не мъжете) вземат, че се влюбят(не дай си боже да е споделено) и после момичето им разбие сърцето. Тая ситуация, комбинирана с по-лесно амортизируемите ни душички, плюс хормона тестостерон (който поражда агресия)
превръща много голяма част от момчетата в прасета, простаци, вулгарни идиоти, затворени в себе си комплексари или да речем като в лирическия герой от текста.
За това, понякога ви се струва, че боравите с такива ... ъъъ момчета, вместо с истински мъж, който винаги сте търсили :)

Сумарно казано - чиста физика и математика.

Поздрави,
цитирай
18. vesever - Е, направо ме разби....
08.12.2015 18:42
Е, направо ме разби.
Просто не знам как да отговоря.
Аз избирам песни поздрави за приятели от блога, утре вечер ще е за теб, точно в 20.00 :)
цитирай
19. empedokl - Хех,
08.12.2015 18:57
благодаря! Аз съм олд фешънд, да си кажа тогава :)
Иначе, обяснението изглежда примамливо за този текст, нали :)
Макар, че един артист от калибъра на Стинг, вероятно мисли много по-цветно от нас простосмъртните.
Аз ви благодаря, че ми припомнихте тази песен, която много обичам.
Гледах го Стинг в Несебър, преди 10 години, и когато лекичко почна да ръми дъжд, точно когато започна Fragile, вълшебството се случи :)

https://m.youtube/watch?v=lB6a-iD6ZOY

цитирай
20. vesever - https://www.youtube.com/watch?v=lB6a-iD6ZOY
08.12.2015 19:06
В действителност песните му са "трудни" за разбиране, поне за мен. Някои основни нишки хващам, но много остава неразгадано. Fragile много я обичам и аз.
За да се отвори клипа, обаче, трябва линкът да е в заглавието на коментара, инак не ги отваря, има цензура за линкове в блога. Ако можете, преместете го в заглавието на коментара си, за да го отворя.
Ето аз пращам Fragile в много приятен вариант, не знам дали е оригиналът, но ми е много привлекателен и като визия и звучене, много силно.
цитирай
21. empedokl - Да,
08.12.2015 19:23
това е същата версия, която и аз пратих. Хубава е много, нали.
Не знаех това за линковете, аз рядко посещавам този сайт.
Щом харесвате красивите и комплексните текстове, какво ще кажете за този:

The sky was Bible black in Lyon
When I met the Magdalene
She was paralyzed in a streetlight
She refused to give her name

And a ring of violet bruises
They were pinned upon her arm.
Two hundred francs for sanctuary and she led me by the hand
To a room of dancing shadows where all the heartache disappears
And from glowing tongues of candles I heard her whisper in my ear
"'J'entend ton coeur"
I can hear your heart

Нарича се Blue angel, и е част от по-голямо произведение.

Какво мислите вие, бихте ли ми направили удоволствието да напишете няколко думи?

цитирай
22. katara - Веси, многоо добра работа ,в идеален синхронен музикален ракурс ;))
08.12.2015 19:42
Поздрави и на колегата олд фешънд/ анализа е в десятката !
цитирай
23. vesever - Не знам контекста, но ето какво и...
08.12.2015 19:43
Не знам контекста, но ето какво изниква в съзнанието ми:
Жена, магьосница, която е отхвърлена от света, и наранена, живееща далеч от хората, в скрито място, където може да вижда какво има в човешките сърца и да отнема болката от тях, ако някой от хората поиска да я последва и да влезе в това светилище. Което е извън човешкия свят.
Дори си го представям, скрито в гората, където човешки крак не стъпва :)
цитирай
24. vesever - Юлия, здравей, да, и аз съм ...
08.12.2015 19:44
Юлия, здравей, да, и аз съм впечатлена от анализа и още го "смилам".
Благодарско :)
цитирай
25. empedokl - Ха ха,
08.12.2015 20:17
да, почти е така :), всъщност в горния текст става въпрос за мъж, който е в същия шаблон - разбито сърце, самотник...депресия.

Среща просто една проститутка на улицата в Лион, "Bible black" - защото е късна нощ, в някоя странична много тъмна улица. И тогава вижда спасението - Магдалената (всъщност паралела е пак стрейтфоруард с Библейската Мария Магдалена, която си е била проститутка), стояща под някоя улична лампа и подканяща сладострастно клиенти.

And a ring of violet bruises
They were pinned upon her arm. -> Следи от от убождания от игли, наркотици.

Two hundred francs for sanctuary -> Отвела го е на "нейното" място срещу 200 франка.

Казала му е нещо съвсем тривиално за проститука "I can hear your heart" - професионално така да се каже (да го предразположи).

Обаче, тъй като тая случка, или такива случки, като тази са му единствената близост с жени (или изобщо хора, може би, защото ако не е напълно самотен, то е определено неразбран [всички артисти са неразбрани]) то това е нещо, което значи много повече от една професионална реплика на жена от бранша - вероятно ще го помни дълго време.


...............

Не е ли интересно, че въпреки, че двата анализа са като ден и нощ, те си приличат и толкова много.
И друго, показва колко са различни мъжете и жените... Ние мислим директно, без лирични отклонения, логично, жената мисли очарователно :). Тя придава цвят, въображение и пълнота на една тривиална тъжно-синя история.

:)

Поздрави,












цитирай
26. vesever - :) Да, още се смея. Не би ми хрум...
08.12.2015 20:32
:)
Да, още се смея.
Не би ми хрумнало, че е проститутка, макар че ми "светна" името Магдалена.
А violet bruises реших, че са наранявания от някого, от когото тя е избягала, да речем, и е станала отшелница.
Хм, това за франковете въобще го пропуснах, странно. Наблегнах на светилището и оттам нещата тръгнаха в съвсем различна посока...


цитирай
27. milady - Вескее, моята усмиффка замръзна ,като чух това.. ха ха ха .../ видях в лицето Сатаната/
08.12.2015 20:46
24. vesever - Юлия, здравей, да, и аз съм ...

Юлия, здравей, да, и аз съм впечатлена от анализа и още го "смилам".
Благодарско :)

25. empedokl - Ха ха,
20:17

пп. Дано да бъркам ,Господи!
цитирай
28. vesever - Не разбрах за какво говориш, Юлия. ...
08.12.2015 20:54
Не разбрах за какво говориш, Юлия.
Тази вечер попаднах на една песен, която преди време открих и много ме беше трогнала, голям рев му дръпнах на нея песен преди години, ей богу!
В другото утре /така се изразява една приятелка, която е на 7 години, от нашата детска компания/, разбирай вдругиден, в 20.00 ще я пусна като поздрав за теб, мисля, че ще ти хареса песента.
цитирай
29. milady - веселинаа...аз не обичам да плача ,мила...забраних си преди 8г..
08.12.2015 21:02
това е опасно ,и най вече БЕЗполезно..
така ,Човек сам призовава Лошите Духове/ джинове...
на пирова оргия...
имам усещане, че Гого те преследва..
ти си лесна мишена ,прости ми...
така поне изглеждаш..мила,нежна,отнесена...самотна...даже беззащитна..
ее, не мога аз докато не си изкажа ..Истината ..
станах Лошият Вестоносец тук..
прощавай...
цитирай
30. vesever - Няма проблем. Не, не съм беззащи...
08.12.2015 21:13
Няма проблем.
Не, не съм беззащитна, никак даже. Ако ме познаваше в реала, щеше да останеш изненадана колко защитена съм. Със своя собствена защита, естествено. Изградих си я с годините. Знаеш, че тихите води са най-дълбоки...
Ами, казват, че сълзите пречистват и олеква на душата. Има го този момент.
Макар че различните хора имат различна степен на чувствителност, това е вярно...
Аз също отдавна не съм плакала, е, дано да не се налага, радостта при всички положения е за предпочитане...
цитирай
31. hloris - Юлия!
08.12.2015 23:16
milady написа:
това е опасно ,и най вече БЕЗполезно..
така ,Човек сам призовава Лошите Духове/ джинове...
на пирова оргия...
имам усещане, че Гого те преследва..
ти си лесна мишена ,прости ми...
така поне изглеждаш..мила,нежна,отнесена...самотна...даже беззащитна..
ее, не мога аз докато не си изкажа ..Истината ..
станах Лошият Вестоносец тук..
прощавай...


И мен цяла вечер ме владее това чувство...след това ха-ха-ха
Веси,моят съвет е не да имаш защита,а даже да си изградиш висока,предпазна стена.
Пази се,миличка,много внимавай на кого се доверяваш...тук всеки може да е...всеки.Вслушай се малко в гласа на каките,ние ти мислим само доброто.
А дано грешим този път.
цитирай
32. vesever - https://www.youtube.com/watch?v=OMOGaugKpzs
08.12.2015 23:28
Много мило, каки, знам, че ми мислите доброто, но няма повод за тревога.
Аз дувари зидам, Тони, реални, стени да искаш, двора си сама го оградих, почнах да задобрявам, даже мисля да си пусна обява наред с преводаческите услуги, да предлагам и зидане на дувари, сериозно си го мисля, тъкмо да редувам умствен с физически труд...само че нали съм жена, няма да ме приемат сериозно за дуварите.
Защитните стени в душата ми също са ми специалитет, но не е за всеослушание сега да разказвам за тези неща...
Трябва да се спи малко...за лека нощ младия Стинг ви пращам...
цитирай
33. milady - Хлооо.....Луцифер никога не заспива гладен / без чиста,детска ,вкусна Енергия,вес ..
09.12.2015 08:41
Последни 20 регистрирани посетителя

02:06 - empedokl
01:44 - empedokl
01:44 - gosho568
01:43 - empedokl
цитирай
34. milady - Вес, ти си вълшебница, но той е Черен маг без Душа/ и,не се шегувам никак...
09.12.2015 08:48
какво търси тук скрит и прикрит през нощта?!
краде енергия../ нарича се лууш/
това е квинтесенцията на Човешката Душа,по скъпа и от кръвта.
хайде, ще публикувам нарочен Пост.
прегръдка (P)
цитирай
35. saankii - Веселаа !!! ти спиш ,като ембрион,мила..es tut mir -so- leid !!
09.12.2015 09:26
Последни 20 регистрирани посетителя

00:19 - konspiratorbg
08.12 22:40 - empedokl
цитирай
36. vesever - Хм, не хващам логиката, мили дами. ...
09.12.2015 10:47
Хм, не хващам логиката, мили дами.
Щом "преследва" мен, защо се появява при вас...
А и не съм мислила никога, че разглеждането на блоговете е преследване....
цитирай
37. of4arsnakovalnia10 - Хлорис, Юлке...
09.12.2015 15:26
Прави сте!
(ама дано да имате столове все пак под изпъстрените с хемороидите, вследствие на злобата гъ... товааа пухкави дупета)
Прави сте, че профил... както там се пада е мой.
Тук, в блог.бг има само 4 човека.
Вие двете, аз и Веси.
Сичко останало съм се аз - г0г0.
А Веси е парче от класа и естествено, че имам апетити към нея.
Секви.
Най-веке сесуальни.
Че то имам ли избор - както казах: тук се само аз, тя и вие.
Ама така някак си към вас не изпитвам такива.

Чакай-чакай: едната твърди, че съм я бил лизал.
Да, така е.
Няколко пъти.
А другата - че съм й влизал в дома.
Да бе - влизах.
И нея да...
Ама не я намерих.
Щото тя пък във виртуала ич не прекарва и явно случайно тогава била там.
Е... затова аз па към Весито, нали...
Що не?!
Естествено, че си обичам Санкии - не ставайте смешни.
Ама нал' съм Лавър - требе а държим на реномето.
А и Санкии широко скроена - не ме ревнува.
Явно и тя наивна милиНката, а си мисли, че съм и верен...
Това Жените многУ наивни - кат 10 годишни ученички.
Що де не ги... изпозвам?!
Та нал Луцифер за това ми плаща, баси!

Та ей такива ми ти работи, стрино-миладино и ти "никога, Никога, НИКОГА".
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vesever
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4090111
Постинги: 1153
Коментари: 13404
Гласове: 16019
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол