Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.07.2019 20:20 - Да си дойдем на думата...
Автор: vesever Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2532 Коментари: 22 Гласове:
21


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
...така де, за Доматите. Кой не ги обича. Аз мога да хапвам от тях цяло лято и да не ми омръзват. Естествено, искам да има и за зимата. Ето защо...

image


image

Споко, де, няма да ви замерям с домати, ако и така да изглежда на прима виста ))) Обичам заедно с работата и да се забавлявам )))

                                 image


image



Гласувай:
21



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tikoev - Много афродизиак си сложила. . . . ...
17.07.2019 20:22
Много афродизиак си сложила....:))))))
цитирай
2. vesever - Не бе, Тишо, само домати и магданоз ...
17.07.2019 20:23
Не бе, Тишо, само домати и магданоз от градинката обръстих и напълних бурканите )))
цитирай
3. planinitenabulgaria - Утре ще пътуваме за с. Гърло, за да посетим Кладенеца. Той остава загадка.
17.07.2019 20:42
Замислил съм постинг за с. Гърло, за сега съм готов само с кръстовете от гробището му, нещо уникално, много по-стари от тези на гинцките майстори. Утре ще направя снимки на Кладанеца, уговорил съм да ме пуснат пазачите на язовира. На отиване ще минем през квартала на Перник, Бела ВОда /ударението е върху буквата О/ като ще се отбием до центъра на селото имащо претенциите, че това са истинските перничани, докато останалите в /днешният петкилометра дълъг/ Перник са преселници. Там имаше преди няколко дни национален събор на граовсата култура, при закриването на който са играли са уникалното за страната ни Граовско хоро. Съжалявам, че не бях. Ще се сезирам върху здравия български ген на хората от този край, причинахда са толкова жизнени, красиви, работливи, както казват провдивчани, готени.
Дали пък причината за този ген не е кръстоската, която граовци са търсели - всеки ерген от Граово да си доведе за жена мома трънчанка. Трябва да има нещо...
С пожелание да имаш кола и време за пътуване, защото имащ подадине да правиш хубави постинги.
цитирай
4. lexparsy - Аммм, сигурен съм че градинските ти ...
17.07.2019 20:44
Аммм, сигурен съм че градинските ти домати са най-вкусни (не гумени като магазинските :-)
А пък и аз бих се забавлявал ако ме замеряш с тях... Много бързичко ще ги хващам и направя на прясна салатка.
Само с бурканчете не замервай, моля те :-)))
   Лекс

П. А като дойде време за есенно прековане и гюбре свиркай. От опит знам че така растат най големи :-)
цитирай
5. vesever - Коста, благородно завиждам за м...
17.07.2019 20:56
Коста,благородно завиждам за местата, които ще посетиш.
Но и аз поне малко ще закача от красотите...

За бЕла вОда, да нашенско е, веднъж много се смяхме, когато по новините съобщиха нещо свързано с него квартал и казаха Бялата Вода...а то си е бЕла вОда ))
Да си изкараш прекрасно по време на пътуванията, ще се организираме и ние да се включим до края на лятото, непременно!
Поздрави!
цитирай
6. vesever - А, с буркани не замерям, Лекси, нося ...
17.07.2019 20:59
А, с буркани не замерям, Лекси, нося ги от мазето х 5 в ръка, знаеш ли как става номерът - закачаш си х 1 буркан на всеки пръст )))
Салатките са супер, чу се приказка и за ракийка, ама аз я пазя, така си стои ))
И уискито на Ицо от ЧНГ не съм го отваряла ))

На есен ще копам, че как иначе. Вземам от бай ти Ангел каручка с тор за 5 лв...))
Стига за цялата градинка.
цитирай
7. getmans1 - Поздравления Вес, . . . и аз си „до...
17.07.2019 21:04
Поздравления Вес, ... и аз си „дойдох на думата„ макар, че открих сезона след Гергьоден.
Удоволствие е, когато човек види резултат от труда си, лично мен мнозина ме упрекват, че не си гледам рахатлъка но истината е, че тук ми е хубаво и тука ми е рахатя.
цитирай
8. hloris - Браво,Веси,а ние сме още на завръз...
17.07.2019 21:07
и както е тръгнало може и да не папкаме домати тази година...щях да пръскам тази вечер,но отложих за утре сутринта,или вечерта,ако се успя...не зная вече с какво да ги третирам....колебая се между рецептата с йод,или да заложа на шампиона....никога не съм пръскала с него.

А аз пък днес слагах зелен боб в буркани...много-много не го долюбваме,но сложих да има малко буркани...аз го харесвам пресен сготвен.

Ще пращаш по куриер малко от твоите,ако се наложи....тази година при нас не се очертава добра за доматите...с тези дъждове....ти белени ли ги слагаш в буркани?
Мен ме научиха преди години на
един много тарикатски начин за слагане на домати...режеш на няколко парчета,натъпкваш яко да няма въдух,и ги вариш....след като ги отвориш зимата просто изтегляш люспичките...пасатора...и готово!

Златни ръчички имаш,ей! :)
а аз бера за сега дометки на пазара...и цените не са никак ниски,явно тази година няма да е добра от към домати..подариха ми няколко корена ръгби....е,те колкото са ниски,то толкова са отрупани с плод....здраве да е....днес си вдигнах и корнишоните на високо,и след една седмица започвам да слагам и кисели краставички за зимата.
С тези дъждове много,много работа по градината...тревата ми не е една до друга,а една в/у друга...закъснявам с праза,но той поне ми е в къщи,тези дни ще го посадя,след като си изчистя мястото от граха....а,направи си натурален ябълков оцет от падналите ябълки, и пий сутрин,яко се откслабва,а и дава много,много енергия....свръх пречистване се получава.

Поздрави!
цитирай
9. vesever - Радо, аз чак толкова рано не съм си ...
17.07.2019 21:24
Радо, аз чак толкова рано не съм си идвала на думата, но ти явно си печен градинар ))
И мен една приятелка ме врънка да съм била оставила селото и да съм идела в големия град, а аз не ща да чувам - тук ми е душата - в градинката, по полята, горите, реките, това е живот )))
Успешно да ти е всичко!
цитирай
10. vesever - Тони, рано или късно и при вас ще с...
17.07.2019 22:04
Тони, рано или късно и при вас ще станат доматките...

Зеления боб аз във фризера го слагам, също пиперки печени и бланширан грах.
Като си спомня как преди години, като млада булка, варях бурканите с грах х 2 часа )))
което е супер неразумно, но старите хора така ги правят. С годините си намерих по-удобни начини за консервиране.
Мисля да си консервирам и тиквички във фризера, зеленина имам всякаква тоже...

Това с издърпването на люспата много хитро, не бихг се сетила. При следващия транш след седмица-две ще го пробвам. Аз някои ги беля, някои - не, според както ми дойде музата.
От ябълките наистина ще си направя оцет, имам страшно много тази година.
Чудех се дали ябълково сладко би било добре, никога не съм правила, може и да пробвам ))
Тук слънчо пекна вече, много е приятно, нека се радваме още на лятото...
Успехи да имаш в делата градинарски и не само!
цитирай
11. katan - Браво, Веси!
18.07.2019 11:47
Всичко при теб е натурално и прекрасно!
цитирай
12. nedovolen - Поздравления за продукцията, о...
18.07.2019 15:36
Поздравления за продукцията, отгледана с любов.
Припомни ми една сентенция на покойния д-р Теню Чаушев - на домата какво да му ям, той живее три месеца. Смокинята /зад доматите/ живее над 1000 г. :)
И аз си рупкам доматки от моята "лентяйска" градинка. На 20 кв.м домати, люти и чорбаджийски чушлета, пълзяща краставица, чубрица, алабаш, царевица, в компанията на невен, магданоз, копър. Добре си хортуват в съседство с кайсийка, черешовишня и две смокини. Щях да пропусна тук-там някое плевелче.
:)))
цитирай
13. vesever - Кате, благодаря ти! Опитвам да ...
18.07.2019 16:35
Кате, благодаря ти!
Опитвам да поддържам натуралното във вссеки аспект на живота ...както някога предците ни...
Прегръдка!
цитирай
14. vesever - Ники, добре си ти със своята лент...
18.07.2019 16:43
Ники, добре си ти със своята лентяйска градинка, звучи прекрасно ))
Както съм гладна, след малко се прибирам и ще се вихря със зеленчучките ))
Мои колеги видели снимките и искат да им занеса домати...при следващия транш узрели ще нося, де ще ида )))
Даже и в стихче ще им ги представя, нещо весело ми се върти в главата, примерно:

Леденишките селски домати
Вкусни, свежи са, и без нитрати
/този ред не съм го измислила още/
Хапнете, нека ви е сладко )))

Весела вечер!
цитирай
15. troia - Веси,
18.07.2019 17:14
страхотни доматки си отгледала. Такива при нас сe продават по 2.50 лв. и рускините много ги ценят.:)
Блазе ти! Приятно правене на зимнина и после заслужен
релакс на плажа ти пожелавам!
цитирай
16. vesever - Кати, благодаря :) Имам и пиперки ...
18.07.2019 21:47
Кати, благодаря :)
Имам и пиперки и корнишони да "зазимя", намерих и рецепта за ябълково сладко, за първа година ще пробвам.
О да, после релакс на морето, ще има, ще има, още 2-3 пъти до края на сезона, ))
Вие, морските, сте си добре, по всяко време можете...
Прегръдка от мен!
цитирай
17. zax - http://zax.blog.bg/zabavlenie/2019/07/18/22-51.1666409
18.07.2019 22:57
Това пие и винце и бира

цитирай
18. nedovolen - Ако се изгубите във Варна, попит...
19.07.2019 06:52
Ако се изгубите във Варна, попитайте човек без загар - само белите са местни...
:)))
цитирай
19. vesever - Заксън, благодаря, усмихна ме :...
19.07.2019 08:52
Заксън, благодаря, усмихна ме :)
Много обичам калцонета ))
Бира имам, радлер, ала винце в момента нямам...
цитирай
20. vesever - Ники, то Варната ми е като втори дом, ...
19.07.2019 08:52
Ники, то Варната ми е като втори дом, няма опасност да се изгубя, но да, варненци са белични, а чуждоземците сме черни, аз ставам като негърче до края на лятото...)))
цитирай
21. troia - Веси,
19.07.2019 09:16
нали знаеш пълно щастие няма.
При нас има море, но ги няма твоите доматки.:))
Направо ги носят замразени.
цитирай
22. vesever - Кати, така си е. Всеки иска това, ...
19.07.2019 16:15
Кати, така си е.
Всеки иска това, което няма )))
Да сме здрави, а всичко друго ще си го набавим ;))
Прегръдки и хубав уикенд да имаш!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vesever
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4043988
Постинги: 1153
Коментари: 13404
Гласове: 16014
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол