Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.03.2019 20:20 - Първите ми Алени Принцеси
Автор: vesever Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3506 Коментари: 24 Гласове:
16


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

image


                                     image


                                      image

А поздравът е клип с лалетата ми от предишна пролет....





Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lexparsy - Страхотни са първите ти Принцеси, поздрави ги и от мене :-)
26.03.2019 21:00
Ти нали им вадиш и пресаждаш луковиците? Те така и се размножават.
Защото някой градинари си ги оставят и те се заравят надълбоко и залиняват.
Аз обожавам жълтите! На знам защо някой са рекли че бил цвят на омразата и други глупости. А черните са много чаровни.
Всъщност май няма чисто черни, както и рози... виждал съм само много тъмно лилави... Така ли е?
цитирай
2. planinitenabulgaria - Поздрави за вдъхновения постинг!
26.03.2019 21:05
Аз ще поставям маркировка до две раковини високо в Понор планина, която преди 100-200 млн. години е била дъно на море. Днес набелязах местата, където ще поставя знаците - колчета с табели и боя по камъните. Дано през тази пролет да се окажеш няколко дни в София, да видиш какви цветя растат по тези места и оброците, които по нея са с най-голяма гъстота.
Има много голям интерес към тази планина, която става все по посетена и местни жители откриват къщи за гости.
Поздрави за вдъхновения постинг!
цитирай
3. lexparsy - А бе понякога не е гот да се пуска клипа на autoplay...
26.03.2019 21:05
Като чуят гълъбите и ми накацват на прозореца да ми се тупуркат и перушинкат... а аз ги гоня чукайки с една пръчка... честно! Особено сутрин като изгрее слънцето и спя :-)))
Трябва да им намеря няк‘ва работа както Пепеляшка прави..... Имаш ли идея? :-)))
цитирай
4. vesever - Лекси, пресаждам им ги, на няколко ...
26.03.2019 21:38
Лекси, пресаждам им ги, на няколко години. Имам и няколко жълти и розови, но днес разцъфнаха само тези трите красавици. Рано сутринта ги съзрях, по изгрев слънце )))
Черни в България не съм виждала, да, много тъмно лилави мисля, че са.
Обаче бабите казват, че ако по Великден се изсипва оцветената вода от яйцата в корените на лалетата, на следващата година разцъфват с цветовете на съответната боя...
Никога не съм пробвала!
цитирай
5. vesever - Коста, очаквам пролетта и лятото да ...
26.03.2019 21:40
Коста, очаквам пролетта и лятото да се окажа в София, но още не знам подробности....
Като казваш за маркирането, се сещам за каменната гора, чиято маркировка на всичко отгоре съвпадаше и с цвета на облеклото ми, много беше вълнуващо )
И тези раковини искам да видя, дано стане!
Поздрави!
цитирай
6. vesever - Лекси, при мен често има музика, ...
26.03.2019 21:46
Лекси, при мен често има музика, когато няма нещо написано, за да не разсейва. Но фотографии с фон от музика....съчетанието, като в клиповете, ме кефи.
Ми работа да искаш, пращай ги при мен, вкъщи има за целия китайски народ, и за Пепеляшка, и за феята магьосница, и за всички създания, ще намеря, ще намеря!
))))
цитирай
7. lexparsy - Ей сега ще те порицая Веси :-)
26.03.2019 21:53
Добрите градинари си вадят луковиците всяка година и ги разделят размножилите се и ги съхраняват на вестник в мазата. Ако не се лъжа на есен пак се посаждат да си преживеят зимата.
Иначе разклонената грудка си губи силата и най-важното потъва в пръстта, а стеблото не може да си намери въздуха... Аз съм се опитвал да разравям старо лале, и стеблото му се губи на повече от педя в земята... едвам смогнало да пробие...
Същото е и за останалите цветя, които са с луковици.
Не съм спец баш и ако греша поправи ме!
цитирай
8. vesever - Аз мисля, че на 3 години се вадят л...
26.03.2019 21:55
Аз мисля, че на 3 години се вадят луковиците, поне така казват бабите...но не знам професионалните градинари какво ще рекнат ;)))
цитирай
9. planinitenabulgaria - По Раздела "Градинарство":
26.03.2019 22:31
Ако не се извадят луовиците на нарцисите, те стават като глава чесън. Добре е да се вадят на 3-4 години и да се разсадят и на други места.
Ако не се извадят луковиците на лалетата, те навлизат все по-дълбоко в земята, защото новата луковица се образува под старата. След 5-6 години цъвтеж те могат да се окажат толкова дълбоко, че да загинат.
Има една блогърка КЪСНАПРОЛЕТ, тя е наясно с тези неща.
цитирай
10. hloris - Веси,прекрасни са! :)
26.03.2019 22:39
А моите лалета са само избуяли на шумки...все още нямат цвят.
Лекси е прав в случая...трябва да се вадят луковиците,защото можеш постепенно да ги изгубиш...на мен така ми се изгуби цяла туфа от нарциси,защото ме мързи да вадя и пресаждам....аз съм на вълна лилиуми...днес гледах страхотни сортове на още по-страхотни цени.И трябва да си засея тагетиса,цинията,и другите растения,на които съм отбрала от семената...
Ти все едно си на някаква друга географска ширина...при теб цъфтят дърветата,а при нас едва са напъпили...
Що се отнася до алените красавици,то това е холандско лале/имам го от моята баба/,но сега си давам сметка как го изгубих на едно място...трябвало да се пресажда...имам и още два вида лалета,тях съм си ги купувала...лилави с едни издължени чашки,както и едни тъмнокафяви,почти черни,с рошави назъбени краища-те цъфтят най-късно...та така,цветята искат грижи и време...аз вчера плевейки тия декоративни ягодки съвсем си изкопах и ирисите,но нищо... ще ги пресаждам на есен...само за лилиумите си мисля....и тук наблизо в общината ни едно момиче продава лилиуми....какви лилиуми имах,но....много от тях загубих.
Откакто рекох да се занимавам с овощарството...много ми станаха дините под една мишница...хубаво е при теб определено.
пп.Аз пък изрязах чемширите,и се оказа,че една присадка на една бяла мини-роза,която бях вкоренявала нзнайно кога,е избила.И съм толкова щастлива! :)
цитирай
11. vesever - Коста, аз нямам навик да им сменям ...
26.03.2019 22:59
Коста, аз нямам навик да им сменям мястото, на едно и също място ги пресаждам, но е добра идея да се сменя мястото, да се подсилват...
Ако Къснапролет се намеси, ще сондираме мнения...
Намислила съм да оформя още цветни лехи, малко са ми, така че трябва да помисля по въпроса....
цитирай
12. vesever - Тони, само тези са цъфнали засега. . ...
26.03.2019 23:05
Тони, само тези са цъфнали засега....чакам да избуят и останалите...
Много им се зарадвах тази сутрин, ...
До края на тази седмица ще сея и аз семенца от цветя, асорти, да видим какво ще излезе.
Лилиумите са разкошни, една съседка има, май ще ми даде...
Вчера една друга съседка ми даде рози, през уикенда ще ги засадя, тъкмо исках розова леха и тя ме изненада...
Да, и такива забравени изненади, като твоята бяла роза, са много трогателни, нали!И при мен се случват понякога...

цитирай
13. katan - Любимите ми пролетни принцеси!
27.03.2019 07:23
В червени бални рокли! Обичам и другите, но тези са ми любимите! При нас още не са се накиприли, но ги очаквам с нетърпение! Благодаря ти, Веси за пролетното настроение!
цитирай
14. vesever - Кате, и на мен са ми любими и понеже са ...
27.03.2019 07:54
Кате, и на мен са ми любими и понеже са много нежни, за мен цъфнат ли лалетата, пролетта вече трайно е тук!
И нали съм бързак, то и цветята ми разцъфтяват рано...
цитирай
15. lexparsy - Ще се възползвам и друго мнение да споделя за разбиране Веси...
27.03.2019 09:44
Ние наричаме един раздел от Флората растения „култури“. Етимологията на думата Култура е „развитие“. Това означава че тези растения като че не са от земен произход, а се нуждаят от засаждането, и отглеждането (култивирането) с цел да се консумират от хората. Останалите растения си се борят за оцеляване с Природата по най-естествен начин. А тези които пречат на „културните“, наричаме Бурени.
Така е с „култивирането“ и при хората...
Та аз мисля че Лалето е едно от цветята които се нуждае от грижи за ръчно разделяне на луковицата, за да се размножи, сортира, кръстоса с други... и пак да се засади на правилните места. В някои държави са го превърнали в Изкуство!
А ако искаш да си направиш „Торта“ като тази от японската снимана от Емелика, просто си извади луковиците когато прецъфтят!
Надявам се да не ровиш много на дълбоко когато решиш :-)))
цитирай
16. krassko - Весе, има интернет и там всичко има, но няма кой де чете...
27.03.2019 09:45
Всички лукувични : лалета, нарциси, зюмбюли и др. се вадят ежегодно след като им пожълтеят и изсъхнат листата - май -юни. Почистват се и се прибират. Да не се излагат на слънце. Засаждат се отново през септември. Почвата да е разкопана на 30 см дълбочина. Дълбочината на засаждане е височината на луковицата по три. Ако е 3 см се засажда на 9. Не е желателно всички да се засаждат едновременно.

При теб е по топло и затова лалетата цъфтят по рано, а в софийския змиярник пъпките на лалетата едва са се показали, а нарцисите ще разцъфнат след няколко дни.



цитирай
17. nedovolen - Красско добре е обяснил. Всички ...
27.03.2019 12:59
Красско добре е обяснил.
Всички луковични като изсъхнат листата, луковиците се изваждат и съхраняват да есен. Малките - детки, се засяват отделно за уголемяване.
Ако не се извадят, силите им отиват за окопаване. пРОЛЕТ ЕДВА УСПЯВАТ НЯКОИ ДА ДОСТИГНАТ ПОВЪРХНОСТТА НА ПОЧВАТА. И се чудим защо ни се "губят".
Преди трийсетина години отглеждах с комерсиална цел лалета -редхорн, супер трайни, островърхи, хризантеми, нарциси.
Няма да забравя първи пазар 1986г в Русе. 2000 бр за два часа. Предварително подготвени с целофанче, панделка. Цял лев бройката и опашката при нас. А имаше някакви качества тогава -70, 80, 90ст. Някакъв "доброжелател" ми изпрати общинар от търговията да ми прави акт. Казвам колега /и аз бях общинар/ не си хаби времето и молива. Същите ги правя, но с екологично направление. Така с лаленцата.
:)))
цитирай
18. emelika - Честита тулипова радост!
27.03.2019 18:12
При мен цъфнаха само оранжевите. Но пък зюмбюлите и нарцисите са в разгара си. Започва да се усмихва и анемонето. Форзицията е грейнала. Лилиумите пробиват земята, Блатното кокиче вече сведе главица, а и ягодите се ослушват, най-вече тия с червен и розов цвят... Ще си пълним очите и душата!
цитирай
19. vesever - Лекси, аз понеже съм си дива инди...
27.03.2019 18:33
Лекси, аз понеже съм си дива индианка, обичам и дивите растения,не само култивираните ))
За тортата на Емелика, мисля да сложа растения, които дълго време цъфтят,искам цяла пролет и цяло лято и есен буен цъфтеж )))
Много ли искам))
цитирай
20. vesever - Краси, така е, при мен всичко става ...
27.03.2019 18:35
Краси,така е, при мен всичко става по-бързо,отколкото в "нормалния" свят )))
Но луковичните не бих ги вадила всяка година, на 3 години ми се чини съвсем прилично, а и досега не съм имала проблеми с цъфтежа им ...
цитирай
21. vesever - Ники, хубаво е да се продават цве...
27.03.2019 18:36
Ники, хубаво е да се продават цветята живи, а не отрязани.
За да може човек да ги размножава и да си живеят со кротце, со благо...

цитирай
22. vesever - Елена, честита да е! И ние с нея ...
27.03.2019 18:38
Елена, честита да е!
И ние с нея )))
И при мен зюмбюлите и нарцисите са бързаци, лалетата след тях...
Аз не съм така добре обзаведена с цветя, като теб, тепърва ще се обзавеждам...
Да знаеш, тортата ще я направя след месец, вече ми е в главата )))
цитирай
23. krumbelosvet - Да не ти е уроки
29.03.2019 06:18
Щастлива фея, да не ти е уроки.
цитирай
24. vesever - Краси, благодаря ти!
29.03.2019 07:32
Краси, благодаря ти!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vesever
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4043695
Постинги: 1153
Коментари: 13404
Гласове: 16014
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол