Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.02.2019 20:20 - Готови ли са Градинар(к)ите?!
Автор: vesever Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7165 Коментари: 41 Гласове:
19


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Време е за ранната сеитба. Обикновено започвам в края на февруари, ала тази година реших по-рано, за да мога стопли ли се времето достатъчно за строителни работи, да продължа со кротце, со благо, работите по етажа.
Ще ви покажа някои фотографии от градинката ми от днес, с римувани наименования в мой стил.

Ранните култури се подготвих да засея аз сега,
Обичат пресни зеленчуци да похапват моите Деца...

image

А Кънчо пак реши, че трябва вещо да ме инспектира,
От градинарски работи той повече от мен разбира...
И след като установи, че туй на масата за ядене не става,
Към моите ръце се устреми, че знае кой храната дава...

image

Още много работа в градинката ми предстои,
Усърдно вече почвам да работя от зори...


image

Фитнесът с мотика е за всички градинари вдъхновение и песен,
Тонизира, мускули оформя, всеки знае, много е полезен!

image

Ще питате: Помощникът ти Блеки где остана, где палува?
Почивен ден си взе и в къщичката си лежерно мързелува...

image

Подарък малък - още грейнали кокичета,
За всичките добри момчета и момичета!
image

А поздравът е клип от моята градина с бели цветове на Пролет,
С музика любима и копнежна, Душата вдъхновяваща за Полет!







Гласувай:
19



1. valdor1355 - Днес не е ли вторник- делничен ден? ...
05.02.2019 20:26
Днес не е ли вторник- делничен ден? :)))))) Много сладък постинг, Веси. :)
цитирай
2. planinitenabulgaria - Още един вдъхновен постинг!
05.02.2019 20:29
Ако постингът има и рекламна цел, може да бъдеш поканена да обработиш една доста по-голяма градина, щом владеш и селските работи...
Поздравления за постинга!
цитирай
3. vesever - Валдор, кажи го на Блеки. ))) Днес не ме ...
05.02.2019 20:41
Валдор, кажи го на Блеки. ))) Днес не ме отрази, никакво желание за помощ, очевидно имаше нужда от почивка младежът ))
Благодаря ти, радвам се, че ти допадна постингът ми!
цитирай
4. vesever - Коста, благодаря ти!Засега съм ...
05.02.2019 20:45
Коста, благодаря ти!
Засега съм обещала на една приятелка от долната част на селото да й помогна да засеем и нейната градинка, точно на брега на Янтра е...и също на една моя съседка обещах да я уча да сее зеленчуци.Тя е индийка, на моя възраст, омъжи се за мой съсед, никога не се е занимавала с градинарство и каза, че ще й е много интересно да се научи. Та, идната седмица с нея ще сеем....след това, може и по-голяма градина, защо не, ако има нужда от допълнителна градинарка...
Поздрави!
цитирай
5. lexparsy - Страхотна и завидна градинска идилия си спретвате, и жуотните се кефят даже :-)
05.02.2019 21:35
Но аз като видях арпаджика който си приготвила започнах да се хиля...
Ами защото от моя опит, но и други градинари като съм гледал, сеидбата му си има един смешен проблем...
Клеквам аз, и на няколко квадратни метра лукче по лукче прилежно го „топвам“ подредено в земята на 2 см. поне. Но на сутринта като стана всичкия е на повърхността, все едно съм го ръсил отгоре.... Един приятел градинар дето също от това се оплаква вика че червеите най-надлежно го изкарвали, защото и пречел нещо... Аз му повярвах уж... но не мога да си представя такова усърдие на отвратените от лука червеи :-)))
Ами на другия ден пак си го набоцкваш... и на по другия ако има още изплували :-))) И не търсиш обяснение..
Радостни забавления със сеитбата да имаш Веси!
цитирай
6. mt46 - Браво, Веси!
05.02.2019 21:48
Ако имаш нужда от помощ, може да се обадиш... :)
цитирай
7. vesever - Лекси, нали, идилията е пълна, т...
05.02.2019 21:51
Лекси, нали, идилията е пълна, толкова много мили мигове, които през годините си запазвам като спомени.
Стават и поразийки, при мен точно с лука не се е случвало, една съседка се оплакваше, че мравките събират семенцата от райграс на камари и после сее повторно...
При мен котаците в първите години разбутваха семената от моркови, но след като им сложих камарка с пясък в единия край на двора, спряха да ровят в пръстта )))
А когато правих плочника, преди да го бетонирам, едно къртиче или сляпо куче ми беше изровило подложките от пясък и килнало камъните, после ги нивелирах повторно...
Весело е всъщност, наистина такива мигове се помнят завинаги с усмивка.
Поздрави!
цитирай
8. vesever - Марине, благодаря ти!Ако зак...
05.02.2019 22:02
Марине, благодаря ти!
Ако закъсам, ще викам ))
Вчера направих план за всички предстоящи ми през годината работи, по градината и къщата, и в първия миг се сепнах, колко много работа имам..но при мен винаги е така, работата е много, но и супер експедитивно работя и само като помисля колко много ми е минало през ръцете през годините...мога книга да напиша )))
Поздрави!
цитирай
9. missana - Един близък приятел наричаше фитнеса с мотика - "агрофитнес".
05.02.2019 23:30
Мисля, че е доста полезен. Много красиви фотоси. А цветята носят много настроение, Веси! Поздрав от мен!
цитирай
10. stela50 - Подготвяй книгата, Веси...
06.02.2019 00:21
Всяко докосване до земята е сила и живот, изграждането на нещо ново -
смисъл и богатство... разказваш толкова образно, снимките и клипчетата
допълват красотата и свежестта на това чудно кътче, което изграждаш...
усещането е уют и топлина, предчувствие за щастливи моменти
и незабравими случвания... интересно, забавно и... съвсем истинско...
Поздрави и прегръдки !
цитирай
11. stih - Браво!
06.02.2019 04:02
Хем хубава, хем работна и скопосна!
Кога копаеш, кога клипчета правиш, Веси!
Мога само да се възхищавам и да ти се радвам.
Спорни дни ти пожелавам!
цитирай
12. vesever - Младене, агрофитнес звучи много ...
06.02.2019 11:35
Младене, агрофитнес звучи много добре, специализирана терминология ;))
Благодаря ти, и аз те поздравявам!
цитирай
13. vesever - Таня, благодаря ти за хубавите д...
06.02.2019 11:39
Таня, благодаря ти за хубавите думи!
Благодарна съм, че имам тази възможност, да живея близо до Природата, това е дар от Бога и наистина за мен е незаменимо!
Обмислям да напиша няколко разказа с най-силните и трогателни случки от живота на село, за книга не знам, но поне в блога ги споделям.
А на даден етап може и за книга да узрея, знам ли.
Прегръдка и от мен!

цитирай
14. vesever - Ели, благодаря ти! Ами, това к...
06.02.2019 11:41
Ели, благодаря ти!
Ами, това клипче е от предишна пролет, преди време правех много повече клипчета, напоследък по-рядко правя, но се надявам тази пролет да имам вдъхновение за още!
Благодаря ти за добрите думи, изпращам ти прегръдка!
цитирай
15. wonder - Чувства се дъха на пролетта в твоя ...
06.02.2019 12:08
Чувства се дъха на пролетта в твоя постинг. Дори котаракът ликува, участвайки в природната картина. Докосването с ръце до майката-земя и създаването на живот в шепата пръст са докосвания до Божествената ни същност. :)))
цитирай
16. vesever - Дела, точно така го чувствам и аз. ...
06.02.2019 13:09
Дела, точно така го чувствам и аз. Дори в моменти, в които съм се изморила или натоварила от нещо, като легна на поляната пред вкъщи, чувствам как се сливам със земята - за секунди се 'енергизирам' - усещам как ми дава сила - това е незаменим благослов и само който не го е преживял, не знае какво е...
Благодаря ти!
цитирай
17. getmans1 - Аз пък сигурно ще закъснея най- в...
06.02.2019 17:10
Аз пък сигурно ще закъснея най- вероятно, то тук и времето не е благоприятно. Важното е, че графика за градските ми дейности яко изостава но живота е такъв, други са законите му.
Малко успокоение е, че с си купих парник ...
Ти хубаво правиш Вес, че използваш всеки благоприятен ден ... по-леко ще ти е а това е важно, нещата трябва да стават по лекия и приятен начин.
цитирай
18. vesever - Радо, така си е, задачките като са ...
06.02.2019 17:31
Радо, така си е, задачките като са много, трябва всичко да се съчетава...
Браво за парника, аз още нямам.
Имам още малко време да реша дали да си направя малък, импровизиран парник или да си взема готов разсад, когато му дойде времето...
Наистина е приятно да се съчетава всичко, удовлетворително е, че..то без работа стои ли се?!
Днес и при мен заваля, а имах още работа в градинката, та сега ще чакам пак да пекне слънчо и да продължавам....
Поздрави и успехи!
цитирай
19. krumbelosvet - Благодарност
06.02.2019 19:38
за красивото изпълнение на Шуберт!!!
Поздрави!
Щастлива сте, че имате градина.
цитирай
20. donchevav - Чудесен постинг, Веси - създава и ...
06.02.2019 19:49
Чудесен постинг, Веси - създава и домашен уют, и предпролетно настроение!
Да, време е за ранната сеитба - грах, бакла, моркови, магданоз, репички, лукове, марули. И разбира се - за сандъчета с разсад:))) Аз успях в слънчевите дни поне да планирам нещата, посях и малко грах и бакла, кореноплодите по съвет на един агровестник съм посяла тази година още през декември, да видим:))) Мислех да почна резитбите, но - заваля сняг. Останахме си само с купона по зарязването:)))) Е, още е малко раничко - като си спомня какви минусови температури имахме по нашия край миналата година в края на март и ентусиазмът ми се изпарява. Все пак пролетта е близо - още 2-3 седмици до идването на щъркелите! Аз лично гледам още някой ден да помързелувам вкъщи като твоя Блеки, че после като ни подхване... И ние сме планирали тежки ремонти през идващото лято, но поне няма да ги правим лично:))). Макар че си е такава залисия...
Пожелавам ти бодро откриване на сезона, спорна работа и милостива природа!:) Прегръдки за теб и четириногите ти помагачи - да се забавлявате до насита!
цитирай
21. getmans1 - Здравей пак Вес, в HomeMax до 26. 02. ...
06.02.2019 20:20
Здравей пак Вес, в HomeMax до 26.02. са на промоция два вида 7,5 кв.м. за 155 лв. и 18 кв.м. за 300 лв. Взех големия размер като до последния момент си мислех за двата но аз ... докато спя мисля ... хахаха ... Него ден се събудих с мисълтта, че за много ранно производство ако си спретна нещо от прозорци с моите ръце ще е по-стабилно и ще мога да отоплявам ... няколко дни, е ако се наложи.

Цял живот в химията сега компенсирам със селски живот и занимания, проблем сега са ми семената с мой приятел издирваме стари сортове желенчуци, трудна работа.
Приятна вечер, Вес.
цитирай
22. vesever - Краси, благодаря! Наистина е ...
06.02.2019 20:27
Краси, благодаря!
Наистина е голямо щастие и не бих се отказала от този начин на живот!
цитирай
23. vesever - Вени, благодаря ти, приятелко!...
06.02.2019 20:31
Вени, благодаря ти, приятелко!
Да, ти знаеш как е на село, по всяко време има работа.
През декември не съм сяла, но стига времето да позволява, защо не!
И аз тъкмо подготвих ножицата и триона за резитба и заваля сняг, вече всичко е бяло, само за няколко часа...красота и уют е!
Успехи да имате с домашните ти във всички работи, Вени!
Прегръдка ти изпращам!
цитирай
24. vesever - Радо, при нас няма HomeMax, дори не ...
06.02.2019 20:37
Радо, при нас няма HomeMax, дори не съм го чувала. Би било интересно да разгледам какво се предлага )))
Наистина човек сам да си спретне парник май е най-добре, не са евтини купешките...
На съседа ми от север е точно такъв, с прозорци. С 1 реотан го топли..
А на съседката ми от изток е с дебел найлон, и нейният е голям, висок, но не знам отоплява ли го.
Лека вечер, Радо, наше село пак го затрупа пухкав сняг ))

цитирай
25. nedovolen - Привет на Градинар(к)ите! Ар...
07.02.2019 12:37
Привет на Градинар(к)ите!
Арпаджика и чусъна "изплуват", когато са засети плитко. При вкореняването се създава страхотно напрежение на власинките, което ги бута нагоре. Общото правило е дълбочината на засаждане три пъти размера на семето с притъпкване.
Веси, чесъна ти не се българее, ми се струва. И семенцата като храната в лъскави опаковки не е за предпочитане. Съседското да. :)))

Една новинка за интересуващи се:
"4-а Национална конфернеция "Природното земеделие" ще се проведе в Пловдив под мотото "Здрави хора и жива земя". Събитието ще се проведе на 23-и и 24-и Февруари (събота и неделя) в конферентната зала на хотел Алианс. Датите съвпадат и с последните 2 дни от най-голямото селскостопанско изложение в България - АГРА. "

Конференцията и темите в нея, свързани с ефективното отглеждане на чисти зеленчуци, плодове и зърнени култури е адекватният отговор на нарастващото търсене на споделена информация за независимо производство на чисти храни на село. Един от основните фокуси на мероприятието е запазването на старите български сортове семена.

След края на семинарната част на събитието, участниците ще могат да разменят семена, калеми и мостри за растителна защита.
цитирай
26. vesever - Ники, привет! ...
07.02.2019 12:52
Ники, привет! Дълбоко ги сея луковете, на кавали, около педя дълбоки си ги оформям. Е, моята педя малка, но е достатъчна дълбочината )))
Ами, чесънът е от един дядо, на пазара в Търново го взех, човекът е градинката си го гледа, каза, че е нашенски...тръгнал е да покълва даже...
А другите семена, като моркови, маруля, червено цвекло, репички и т. н. са от сортови семена, българско производство, не знам откъде другаде да си вземам.
За изложението в Пловдив, би било супер яко да присъствам на такова събитие, ала надали ще успея...
Звучи интересно, хем от гледна точка на усъвършенстване знанията, хем от гледна точка на сдобиване със семена, може да има някои редки и ценни видове..
цитирай
27. nedovolen - Благодаря, Веси! За семенцата те ...
07.02.2019 20:15
Благодаря, Веси!
За семенцата те насочих, не си обърнала внимание - съседските, от приятели от селото. Важно е местното. Нямам против, но китайския чесън си е за китайците, испанския за тях, за нас си е нашенският, както и всичко останало в радиус от 150км. Между другото, правило ми е ежедневно една глава чесън да изям. Жената смърди - миришеш като селянин. Казвам по-добре на здрав селянин, отколкото на болен гражданин :)
Преди няколко дни фиксирах дръвчетата ти не бяха варосани. Успяла си. Фиксирах също, че е удачно да се варосат не на кръстна, не на гръдна, а на очна височина. Даже и по-дебелите клони, както и да се напръска около дънера почвата.
Сега е момента да сложиш цветове кокичета в шише ракия. Помага при доста болежки.
Като казах ракия, в това грипаво време нещо просто и работещо. Памуче с ракия се слага на пъпа. Първите облекчения настъпват след четвърт час. Току-що го научих от Е. Елмазов, който казва - деца сме не на химическия завод, а на майката природа. Да се завръщаме към нея.
Е ми, на здраве!
:)))
цитирай
28. vesever - И моите деца много обичат чесън, аз ...
08.02.2019 06:38
И моите деца много обичат чесън, аз не чак толкова, но хапвам.
Тези дни като беше затоплило времето, рекох да варосам дръвчетата, сега пак захладня, но мисля, че е навременно.
На мен ми е жал да бера цветя, чувала бях за кокичетата, но обикновено ги държа за красота в градинката, както и всички други цветя.
Единствено на Еньовден бера билки преди изгрева на слънцето.
И ние не ползваме лекарства, обикновено чайчета и витамини давам на децата, витамините са ацерола или цитронада )))
Наздраве, аз ракия не мога да понасям за пиене, но за разтриване, може ))
Виж чайчета билкови много пием!
цитирай
29. vedrina - !!!
08.02.2019 09:58
Прекрасно..., най-хубавото занимание, по-вълшебно от думите, да посееш семената дълбоко в недрата на земята и да полагаш грижи - съкровени дела: "Ако не посееш нещо, няма да ожънеш нищо."
цитирай
30. vesever - Ведрина, благодаря ти! Така е, за ...
08.02.2019 13:16
Ведрина, благодаря ти! Така е, за мен това е чудо, как хубаво Бог е подредил всичко на Земята...нужно е хората да имаме съзнанието и обичта да се грижим ...
Поздрави!
цитирай
31. katan - Чудесна, прекрасна, зареждаща си, БАСТИ!
08.02.2019 16:26
Едно от любимите ми занимания /не хоби:)/ беше градинарството.
Вече нямам големия двор, но все пак /представи си - точно днес!!!/ си преглеждах семената с подправки, които отглеждам в саксии. Магданоз, майорана, босилек, риган и копър.
Магданоза иска много време, докато поникне, но пък става ммммм.
Майораната не ми е от любимите, но имам семенца:).
Всичко ще сложа в саксии и ще се грижа и радвам:).
"Дръвчетата" съм варосала-белосала /подрязах си цвететата в саксиите:)/.
Нямам вече Кънчо и Блеки - Кънчо да ме надзирава, а Блеки да се излежава, но
като започна тази работа ми става пролетно и радостно.
Мотика му е майката! Фитнес и половина. Който не вярва да провери:).
Веси, зареди ме с настроение и позитивизъм. Благодаря ти!
Благодаря за кокиченцата - любими мои - срамежливи, нежни и красиви.
Може ли да си взема едничко:)? БЛАГОДАРЯ:)!
Поздрави и прегръдки!
цитирай
32. vesever - Кате, благодаря ти за прекрасния ...
08.02.2019 19:21
Кате, благодаря ти за прекрасния коментар!
Такова умиление ми предизвика...
Ами така е, който си носи в сърцето любовта към природата, не може да му бъде отнета, независимо къде ще отиде, и в апартамента прави цветен рай - представям си красотите, копито си създала...
Разбира се, вземи си кокиченце, скоро ще имам и теменужки...иде пролетта с пълна сила ))
И аз ти изпращам прегръдка, Кате!

цитирай
33. zax - Земя която се гледа с танци, ражда ...
08.02.2019 21:29
Земя която се гледа с танци, ражда кощрява. А теб скоро не сме те виждали с мотиката - да не се готвиш напролет да каниш гости за посева. :)))
цитирай
34. nedovolen - Здравей, Веси! Сега прочетох ...
09.02.2019 09:08
Здравей, Веси!
Сега прочетох констатацията ти в к.18 от публикацията ти от 01.02.19г.
Потвърждава изследванията на Емил Елмазов, сайта БИЛКАРИЯ, с приложение VESTNIK-KNIGA. Изключително богати на информация здравна, природна и др. Има магазин-аптека и в Търново за живи храни и илачи.:)
Когато човек се засели продължително някъде, растенията, които ще му помогнат при болежки, сами идват в градината му. В съседство. Само да ги познае и прилага с благодарност! Това е.
:)))
цитирай
35. vesever - Заксън, тъй ше кажеш ти, щото не си ...
09.02.2019 11:34
Заксън, тъй ше кажеш ти, щото не си опитал от реколтата ми ;))
Ако има доброволци за посева, не бих отказала...
цитирай
36. vesever - Ники, привет! Старая се да се х...
09.02.2019 11:43
Ники, привет!
Старая се да се храним здравословно, с чиста реколта.
Още не познавам всички билки и лечебните им свойства, а и не се е налагало да прилагам каквото и да е лечение за себе си и децата си досега.
Там в коментара бях споменала, че имах една билка, която се появи сама в градината ми и се оказа нужна за дядото на бащата на децата ми и му носех от нея билка...но след като почина, билката вече я няма.
Не съм се замисляла преди, но явно е така, Бог изпраща нужното от естествените си ресурси, когато човек живее в Природата, наистина е нужно познаване и ползване с благодарност, напълно подкрепям позицията ти.

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vesever
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4044226
Постинги: 1153
Коментари: 13404
Гласове: 16014
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол