Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.09.2020 08:26 - нетленна българска красота
Автор: bven Категория: Изкуство   
Прочетен: 1315 Коментари: 0 Гласове:
11

Последна промяна: 18.09.2020 10:04

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

                                             Ангелите на актрисата Ина Попова
image



Веднъж й бях казала: “Ина, ти си ходещ ангел със смело сърце”. И тя прие тези мои думи отговорно, не като човек, който се възгордява от комплимент, а с идеята за мисията, с която е пратена. А тя наистина е да бъде добра, но и храбра, да пази, но и да отстоява, да бъде до теб, но и да остане себе си.

Такава е Ина Попова, обичана актриса от поколения, изградила изключителни образи в киното и театъра. Ще спомена само, че преди години тя припомни на хората за Емили Дикинсън и вълшебството на нейните стихове. Създаде моноспектакъл по тях в едни доста трудни и бездуховни времена за България (ще кажете – кога ли са били други…).



image

На Ина й отива онова странно и смесено определение артист – заради различните таланти, които проявява във времето. Въпреки че не мога да я вкарам в рамки, за мен тя е ловка, умела, някак си стрелец по душа и зодия. Просто те уцелва – с дума, действие, с нещо сътворено от нея. Наистина, ако не я познавате в изкуството, най-силно впечатление ще ви направи личността й. Магнетичната й личност.

Точно покрай моето подхвърляне за ангела стана ясно, че тя открива изложба “Обгръщане” в “+това”, където ангелското крило е водеща тема. Бях на откриването и видях безброй интересни и искрени почитатели на магията Ина Попова. Исках да говоря с нея за ангелите й. Демоните решихме да ги оставим за някой друг път…

Накарах я да си представи, че вместо мен, срещу нея седи нейният ангел-пазител и тя може да му каже нещо. Тя веднага изстреля:

Луд ли си? Защо седиш? Тръгвай и върши работа! На първо място – спаси душите ни от лошотия, злост, завист и презрение! На второ място – помогни ни да си спомним: Как се обича! Как се изрича/ше това? Как се казва: извинявай, моля, прости ми! Вдигни ни челата горе, запази мисъл, сърце и действия силни и устойчиви… Има хиляди неща, в които трябва да се намесиш. Давай, нали си Ангел!? И за да не си мислиш, че имам силни претенции, да ти река: Моля те, помогни!


                                                          

image



Обгръщане е част от нейната защита, но да не го разбирам като капсулиране. И този път полуизолирана, леко отчаяна, тя решава да развее крила. Затова и тук-там те са прокъсани. Но всъщност това е само на пръв поглед. Дълбоко е скрила във всеки един от тези персонажи неизиграни роли – красиви, но и иронично усмихнати.

И преди съм разпитвала Ина защо се е обърнала към визуалните изкуства, а тя с усмивка ми обяснява, че преди години изборът й е бил между ВИТИЗ и Художествената академия. Така че това посягане към сътворяването е просто припомняме.

Вероятно имам дадени умения… Все още се питам дали е така? Крача, спя, седя, а пред очите ми и в съзнанието ми тичат разни лудости. Наричам ги идеи. Не бих могла да ги задържа. А и не бих ги хвърлила в някои ров и да ги зария кучешката… Не бих!



image

Всичко, което предизвиква радост, умиление, възторг, естетическа наслада, висока степен на обичане/влюбване и дори леко сексуален гъдел, я кара да мечтае и я държи истински жива.

А и аз се променям – старея. Но си позволявам да гледам все още с очите на недорасла. (следва бурен смях)

Някак си ме тегли да я попитам за седмото изкуство и тяхната голяма любов. Спомням си, че преди години ми разказваше за международната суперпродукция „Сорая”, където спечелва ролята на Лайла след тежък кастинг с най-добрите български актриси. Игра с Микеле Плачидо, Клод Брасьор, Анна Вале, Сидни Ром.

Ролите в киното??? Къде е то, а и къде съм аз? Не разчитам на по-добри времена, но бих искала те да са смислени. Както и аз!

Ина е както винаги искрена с мен и отбелязва, че е трудно да си жена, особено с характер като нейния. Много често се налага да си коленопреклонен в изкуството, да си конформист, да се съгласяваш, за да те приемат или просто да не пречиш.

Три човешки живота няма да ми стигнат да стопирам липсата ми на дипломатичност, внезапните и бурни реакции, относно справедливост и истина, да премълча и не изказвам по категоричен начин своето мнение. Затова и пътят ми, в изкуствата не е равен и лек.



image   Накрая на нашия разговор, докато тя отново върши, снове, създава красота около себе си или просто подрежда света си, Ина ми споделя, че се надява ние, човеците с помощта на ангелите да избегнем зловещото разпадане на човешкия дух и мизерията.Въпреки че тя – мизерията, е хвърлила тежки мрежи върху нашето съществуване. Аз пък я провокирам за втори път да си представи нещо, но не ангел, а дете, което е решило да се занимава с изкуство.

Дете, следвай сърцето си и помни: имаш ли качества, те не остават незабелязани! Но не се хващай за всичко фанатично и насериозно. Това нека бъде летене – волно и красиво!

текст https://binar.bg/45048/angelite-na-aktrisata-ina-popova/
снимки - нет


Тагове:   актриса,   ангели,   ина попова,


Гласувай:
11



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bven
Категория: Поезия
Прочетен: 14866526
Постинги: 2718
Коментари: 13249
Гласове: 39042
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. българия отвръща на удара
2. Умма: Дали да се имунизирам
3. коледна приказка
4. Кръстова гора
5. Дивна8: Без извинение, г-н премиер!
6. истинската история на българите и александър
7. трите колена на българския род
8. мудри на новото време
9. подкрепете бъдещето на децата ни!
10. Българите от Казан - да вземем пример!
11. Българите са в сърцето на велика цивилизация!
12. Кармичната мисия на рода Дуло
13. Тайната на свещения български език
14. свещена българска земя
15. истинската българска история
16. ти си чудесна!
17. 10 знака, че вече сте с пробудено съзнание
18. Българите - богосъздаденият народ
19. златото на българите
20. тайните строители на българия
21. българското първо началие на Човечеството
22. ал джазира за българската земя
23. СВЕЩЕНОТО ПОЗНАНИЕ НА КАТАРА
24. и ще се разбере кои са българите!
25. защо сме още по-бедни?
26. България е най-древната държава