Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.11.2019 19:31 - КОЛЕЛОТО НА ЖИВОТА
Автор: vedroley Категория: Изкуство   
Прочетен: 2061 Коментари: 2 Гласове:
9


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Преди светът докрай да се вгорчи
до острата тръпчивост на хинина,
аз искам със притворени очи
по пътя си отново да премина.

На прима виста в спомени отвред
да превъртя годините предишни.
И този съдбоносен пирует
да разпилее скърбите излишни.

Поуките - със стряскащи цени
да ме пропуснат - тихо, милостиво...
Да шепне младостта ми: Остани!,
а аз да съм й кремъчно огниво.

Ще мога ли да бъда някой друг?
Щастливец, от извечното белязан...
Да бъда там - преди... Не днес и тук,
в двубой със неизбежната боязън.

Животът ми, уви, е колело.
Завършен кръг с началото и края.
С това, което вече е било,
душата си не бива да терзая.

Да, вярно! Бях в годините си млад.
И не от раз ми стана някак криво.
Отсечките напомнят за квадрат,
а той не се придвижва въртеливо.

Безсмислено е тъжното "язък".
Дори земята се върти, за Бога.
Освен да си изпълня моя кръг,
не искам нищо друго. И не мога...

Преди светът докрай да се вгорчи
до острата тръпчивост на хинина,
дъхът ми всяко зло ще премълчи,
и... свършил своя път, ще си замина.

Ясен Ведрин
(Тленен остатък)


Тагове:   живот,   колело,


Гласувай:
9



Следващ постинг
Предишен постинг

1. planinitenabulgaria - Стихотворение не само на велик поет,
03.11.2019 23:11
но и откровение на чист човек.
Музикален поздрав към това стихо с транскипцията на Бузони на хорал на Бах, отговорящ по дълбочина на откровението към Бог с това стихо:
https://www.youtube/watch?v=JnNUbeR_SjQ
цитирай
2. vedroley - Благодаря ти, Коста!
04.11.2019 21:25
planinitenabulgaria написа:
но и откровение на чист човек.
Музикален поздрав към това стихо с транскипцията на Бузони на хорал на Бах, отговорящ по дълбочина на откровението към Бог с това стихо:
https://www/watch?v=JnNUbeR_SjQ


Бог да те благослови за добрите думи, приятелю!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vedroley
Категория: Изкуство
Прочетен: 882843
Постинги: 668
Коментари: 931
Гласове: 2802
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031